جدیدترین عجایب خواندنی

می خواهیم در این مطلب به عجیب و غریب ترین داستان های واقعی در گوشه و کنار دنیا اشاره کنیم از جمله می توانیم به قوی ترین زن عرب، بزرگترین پیاز دنیا،خوشمزه‌ترین شغل جهان،خوش‌شانس‌ترین زن دنیا،باانگیزه‌ترین مرد جهان اشاره کنیم،خواندن این داستان ها خالی از لطف نیست.

قوی‌ترین دختر دنیا در آرزوی ازدواج‌کردن

قوی‌ترین دختر دنیا ۳۱سال دارد و اهل مصر است. او افتخارات زیادی در رقابت‌های بین‌المللی آمادگی جسمانی به‌دست آورده است. نامش جیهان مصطفی است و تابه‌حال ۹بار قهرمان رقابت‌های آمادگی جسمانی زنان شده است. به گفته اتحادیه قوی‌ترین‌های جهان او قوی‌ترین زن دنیاست و رقیب ندارد. او می‌گوید: «برزیلی‌ها مرا «خارق‌العاده» و آمریکایی‌ها «بلدوزر» نامیدند. البته برخلاف این القاب من شخصیتی آرام دارم و همه اهالی محله زندگی‌ام من را دوست دارند. خیلی مایلم ازدواج کنم و خانواده تشکیل دهم، اما تاکنون این فرصت نصیبم نشده است.»

او چند سال پیش، پس از این که توانست ۹بار قهرمان مسابقات زنان شود، موفق شد مدال قوی‌ترین زن جهان عرب را به خود اختصاص دهد.

 

این خانم خوشمزه‌ترین شغل جهان را دارد!

این خانم انگلیسی با تست‌کردن مزه‌ بستنی‌های شرکت‌های مختلف بستنی‌سازی در اروپا و آمریکا عنوان خوشمزه‌ترین شغل دنیا را به خود اختصاص داده است. خانم لوسی توبین ۳۰ساله نزدیک به دو سال است در شرکتی با نام تسکو نقش یک خریدار بستنی را ایفا می‌کند.

این خانم در روزهای پایانی سال به شرکت‌های مختلف بستنی‌سازی سر می‌زند تا مزه انواع بستنی‌ها را امتحان و برای شرکتش سفارش دهد. خانم توبین می‌گوید: «این شغلی است که وقتی آدم در سن کم به سر می‌برد، آرزویش را دارد. شاید بسیاری از مردم در این موقع سال از خوردن بستنی لذتی نمی‌برند، اما من عاشق شغلم هستم.»

تنها مشکل این شغل خوشمزه و جالب این است که درست ۲ یا ۳روز بعد از کریسمس خانم توبین باید به سرکار بیاید تا انواع بستنی‌هایی را که سفارش داده است، سروسامان دهد.

 

 

بزرگ‌ترین پیاز جهان با وزن ۸کیلوگرم!

یک مرد ۶۲ساله انگلیسی با برداشت پیاز ۸کیلوگرمی توانست رکورد دنیا را جابه‌جا کند، اما این رکورد تنها یک‌سال دوام داشت؛ چراکه به‌تازگی یک پیاز بزرگ‌تر کشت شده است.

تونی گلور کشاورزی است که با برداشت پیاز ۸٫۵کیلوگرمی قصد دارد رکورد دنیا را جابه‌جا کند. به گفته این کشاورز چنین پیاز بزرگی که مدت‌هاست در حال پرورش آن است، می‌تواند یک شهر را به گریه بیندازد.

این کشاورز ۴۹ساله در مورد نحوه پرورش پیازش می‌گوید: «تمام مدت این پیاز در شرایط رطوبتی مناسب بوده و تمامی مواد مغزی به ریشه آن رسیده است. همچنین این پیاز در روزهایی که شرایط آب‌و‌هوایی خوب نبود، به داخل گلخانه می‌رفت تا مشکلی برای آن به وجود نیاید.»

 

 

خوش‌شانس‌ترین زن دنیا

توریا پیت ۲۹ساله که خود را «خوش‌شانس‌ترین زن در جهان» لقب‌داده در گفت‌وگو با روزنامه صبح سیدنی پس از قرار گرفتن روی جلد یکی از مجلات برتر زنان می‌گوید: «این عکس به من می‌گوید که اعتمادبه‌نفس همان زیبایی است، زنان زیادی وجود دارند که بسیار زیبا هستند، اما اعتمادبه‌نفس ندارند و این چیزی است که شما را به اشتباه می‌اندازد… همه ما قدرتی درونی داریم، اما به‌ندرت شانس این را می‌یابیم تا ارزش بالای خود را دریابیم.»

توریا پیت (Turia Pitt) مهندس معدن، دونده دوی ماراتن و مدل زیبایی، در سپتامبر ۲۰۱۱ در جریان آتش‌سوزی فوق‌ماراتن ۱۰۰کیلومتری کمبرلی استرالیا دچار سوختگی ۶۵درصد شد. انگشتان و شست دست راستش را به‌کلی از دست داد و ۵ماه در بیمارستان بود. (مایکل هوسکین) همسرش بعد از این حادثه تصمیم گرفت که از کارش استعفا بدهد و خودش شخصا در مراحل بهبودی توریا در کنارش حضور داشته باشد. در مصاحبه‌ای که شبکه سی‌ان‌ان با آن‌ها انجام داد، از او پرسیدند آیا در مراحل بهبودی توریا زمانی رسید که فکر کنی وقتش است که شخصی را برای کمک استخدام کنی و خودت به‌دنبال زندگی‌ات بروی؟

او گفت من با روح و شخصیت توریا ازدواج کردم و او تنها زنی خواهد بود که به تحقق رویاهای من ادامه خواهد داد. می‌گویند این یک عشق واقعی است. توریا پس از پشت‌سر گذاشتن بهبود غیرمنتظره‌اش ۲۱۰۰کیلومتر از استرالیا تا الورو را رکاب زده است، طول دیوار چین را طی‌کرده و ۲۰کیلومتر شنا کرده است. این کارها را طی یک‌سال گذشته جهت جمع‌آوری کمک مالی برای خیریه‌اش کرده است که کار جراحی‌های بازسازی-زیبایی را انجام می‌دهد.

 

باانگیزه‌ترین مرد جهان

اسپنسر وست را تقریبا همه می‌شناسند. او ۳۱سال پیش در تورنتوی کانادا متولد شد و زمانی که تنها ۵سال داشت، به‌دلیل یک اختلال نادر ژنتیکی در ستون فقرات، پاهای خود را از ناحیه زیر لگن از دست داد. پزشکان آن زمان به پدر و مادر او هشدار دادند که اسپنسر هرگز قادر به نشستن نخواهد بود؛ اما انگیزه و اراده غیرقابل وصف او باعث شد تا بدون در نظر گرفتن مشکلات ناشی از این نقص عضو از همان کودکی کارهایی غیرممکن را انجام دهد. او با مقاومت هرچه تمام‌تر بر درد و رنجش غلبه کرد و پیام الهام‌بخش خود را در به چالش‌کشیدن موانع زندگی به گوش جهانیان رساند. به‌طوری‌که در حال حاضر مخاطبان زیادی در سراسر دنیا او را به‌عنوان استاد انگیزه به رسمیت می‌شناسند. او اخیرا به همراه دوستان کوهنوردش به قله کلیمانجارو صعود کرد، درحالی‌که در طول این سفر ۷روزه تنها دستانش بودند که او را به جلو می‌راندند. او با صعود به بالای بلندترین کوه در آفریقا باز هم ثابت کرد که نیروی اراده حدومرزی ندارد.

 

 

 

مادر ۴۱ساله‌ای که همانند دختران دبیرستانی است!

ژانگ تینگژوان نام این دختر یا بهتر بگوییم زن تایوانی است که از سن خود بسیار کوچک‌تر به نظر می‌رسد. این خانم که ۴۱سال سن دارد، مادر دو فرزند است. درحالی‌که او در کنار فرزندش است، همانند خواهر و برادر به چشم می‌آیند. این مادر ۴۱ساله ظاهری همانند دخترهای ۱۴ساله دارد.

 

 

زنی که خودش را ۲۸سال به نابینایی زد!

۲۸سال قبل خانم «کارمن خیمینز» بر اثر حادثه شدیدی که برای چشمانش رخ داد، دچار نابینایی کامل شد. این چیزی بود که همه ازجمله خانواده‌اش از آن مطلع شدند. او به‌تازگی اعتراف‌کرده که به نابینایی دچار نشده، بلکه در طول این ۲۸سال تظاهر به نابینایی کرده است. این زن ساکن مادرید اسپانیاست. ۵۷سال سن دارد. او مجبورشده که این کار را انجام دهد؛ زیرا از گفتن «سلام» به مردمی که نمی‌خواست با آن‌ها احوالپرسی کند، خسته شده بود.

 

در طول این مدت چشمان او کاملا سالم و بینا بوده است. خانواده‌اش بابت این مسئله بسیار حیرت‌زده و متعجب هستند. البته چندین‌بار به او شک کرده بودند. همسر او به روزنامه‌نگاران می‌گوید که کارمن با دقت زیادی آرایش می‌کرد و گاهی زیرچشمی به تلویزیون خیره می‌شد، اما هیچ‌گاه جز این اواخر اعتراف نکرده بود که نابینایی‌اش دروغین بوده است.

کارمن این کار را انجام داد تا مجبور نباشد با مردم سلام و احوالپرسی کند و حرف بزند. او به آژانس خبری «های نیتسیا» اسپانیا می‌گوید: «از رویارویی با مردم در خیابان، ایستادن و گفتن سلام خسته بودم. من هیچ‌وقت اجتماعی نبودم و با تظاهر به نابینایی بار بسیاری از مسئولیت‌های اجتماعی را از دوش خود برداشتم.»

صرف‌نظر از این که کارمن خیمینز باید حالا پاسخگوی خانواده‌اش باشد که چرا ۲۸سال تظاهر به نابینایی کرده، اینک با مشکلات قانونی زیادی روبه‌رو شده؛ زیرا او در همه این سال‌ها به‌دلیل نابینایی کمک‌های مالی خاصی دریافت کرده است.

در این میان بسیاری از مردم مورد عجیب خانم کارمن را بسیار پیچیده ارزیابی کرده‌اند و خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه شده‌اند.

 

 

myportal

۳ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی