آشنایی با نسرین مقانلو

آشنایی با نسرین مقانلو

 

نسرین مقانلو از هنرمندان زن مشهور سینما و تلویزیون است وی عضو خانواده ای ورزش دوست است و همچنین علاقه زیادی به آشپزی نیز دارد. همانطور که در تصویر بالا میبینید وی صاحب دو فرزند پسر است . در ادامه می خواهیم با بیوگرافی و کارنامه هنری این بازیگر آشنا شویم، با ما همراه باشید.

 نسرین مقانلو متولد ۱ تیر ۱۳۴۷ در تهران، بازیگر است. 

مادرش از بازیگران تئاتر قبل از انقلاب بود، یک خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند اول خانوادست، خواهرش در آمریکا و برادرش بیژن مقانلو سال هاست در تیم ملی تکواندو فعالیت میکند

بواسطه حضور مادرش در تئاتر با این حرفه آشنا بود از ۱۸ سالگی بطور حرفه ای تئاتر کار کرده ست، در ۲۳ سالگی سال ۱۳۷۰ با فیلم امید به سینما وارد شد و در کمتر از دو سال در شش فیلم سینمایی و دو کار تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۷۲ بازی او در سریال همسفر مهدی فخیم زاده بسیار دیده شد و موجب شهرت وی شد همان سال در اوج کاری اش به یکبار با کمال خلیلیان فوتبالیست معروف آن زمان ازدواج کرد و از ایران رفت !

او حدودا ده سال در لس آنجلس زندگی کرد و حتی در این مدت پیشنهاد بازیگری از شبکه HBO آمریکا نیز برایش شد اما وی نپذیرفت ! می گوید سیستم بازیگر مملکت خودم را دوست داشتم !

بازیگر نقش ناریه در سریال مختارنامه پس از بازگشت به ایران هم با بازی در یکسری فیلم ها و سریال های خوش ساخت و پرمخاطب توانست حضور موفقی را در عرصه بازیگری تجربه کند. حتی کاندیدای دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «مهمان مامان» از هشتمین دوره جشن خانه سینما شد.

مقانلو صاحب دو نفرزند پسر بنام های عرشیا و آرین است، هر دو پسر متولد آمریکا و بزرگ شده و تحصیل کرده آنجا هستند، همسرش هم ساکن آمریکاست شخصا علاقه خاصی به آشپزی دارد و از این که پای گاز بایستت و غذا بپزد لذت می برد.

همین علاقه سبب شد نگارش کتاب آشپزی نسرین رو شروع کند، انتشار این کتاب مورد استقبال قرار گرفت، همین علاقه بود که او را وارد اجرای برنامه دست پخت های خومانی کرد.

وقتی کمال خلیلیان (فوتبالیست تیم‌ملی) که در آمریکا زندگی می‌کرد برای دیدار با خانواده‌اش به ایران آمد، از طریق اقوام به او معرفی و دو ماه بعد پای سفره عقد نشست و پس از آن راهی آمریکا شد.

فعالیتش در حوزه موسیقی رو با دکلمه تقدیمی به عسل بدیعی آغاز کرد و سپس انتشار دکلمه ساعت شنی و بعد از آن هم بصورت جدی با اهورا احمدی وارد تهیه آلبوم شده است.

● پی ۲۲ – ۱۳۹۳
● روزگاری عشق و خیانت – ۱۳۹۲
● گناهکاران – ۱۳۹۱
● بدون اجازه – ۱۳۹۰
● راه بهشت – ۱۳۹۰
● نفوذی – ۱۳۸۷
● سوپر استار – ۱۳۸۷
● ماه‌وش – ۱۳۸۶
● مهمان مامان – ۱۳۸۲
● دختری در قفس – ۱۳۸۱
● بن‌ بست (فیلم کوتاه) – ۱۳۷۸
● نابخشوده – ۱۳۷۵
● همسر – ۱۳۷۲
● همه دختران من – ۱۳۷۲
● بازیچه – ۱۳۷۲
● امید – ۱۳۷۱
● قربانی – ۱۳۷۰
● دو نیمه سیب – ۱۳۷۰
● آخرین سند – ۱۳۷۱

● لبخند زندگی – ۱۳۷۲

● مسافری از هند – ۱۳۸۱

● مختارنامه – ۱۳۸۳

● حس سوم – ۱۳۸۴

● ساعت شنی – ۱۳۸۷

● تله فیلم آبی، گاهی آسمان – ۱۳۸۷

● دیدار – ۱۳۸۷

● آخرین قاب خالی – ۱۳۸۸

● قلب یخی – ۱۳۸۹

● تنهایی لیلا – ۱۳۹۴

● آرام می گیریم – ۱۳۹۵

سرویس عکس و فیلم فردا

myportal

۶ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی