تومور سرطانی در شکم خانم جوان

تومور سرطانی در شکم خانم جوان

توده ای که در عکس بالا میبینید توموری بزرگ و وحشتناک است که در شکم یک خانم جوان رشد کرده بود. این تومور سرطانی هیچ نشانه ای جز حجیم شدن شکم این زن نداشت و با تصویربرداری های تخصصی تشخیص داده شد. وزن و حجم بالای این تومور باعث تعجب پزشکان شد.

دکتر احمد اعتضاد پور متخصص جراح عمومی شهرستان طبس پیش از ظهریکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی هفته گذشته خانم بیماری داشتیم که به علت بزرگ شدن تدریجی شکم به ما مراجعه کرده بود.

وی افزود: به گفته بیمار، ایشان طی یک سال اخیر دچار سرفه های بیش از اندازه شده اندو حتی با مراجعه به شهرهایی چون یزد، بیرجند و مشهد تنها برای سرفه ها تحت بررسی قرار گرفته و دارو تجویز شده بودو غافل از اینکه توده با ترشح موادی باعث ایجاد این سرفه ها برای بیمار شده بود.خارج کردن تومور از بدن یک زنوی با اشاره به اینکه کم اتفاق می افتد که توده ای با تظاهرات سرفه خود را نشان دهد گفت:بیمار به قدری درگیر سرفه ها شده بود که به بزرگ شدن شکم خود بی توجه بود و زمانی که این بزرگی جلب توجه می کند، در پی رفع آن بر می آید.

اعتضاد پور در ادامه گفت: طی بررسی های که صورت گرفت متوجه توده بسیار حجیمی در شکم ایشان شدیمکه بعد از انجام اقدامات اولیه نظیر سونوگرافی و سی تی اسکن، بیمار برای انجام عمل جراحی آماده شد.

وی بیان کرد: در این عمل با یک توده بسیار حجیم به وزن تقریبی شش کیلوگرم و قطر ۴۰سانتی متر مواجه شدیم که از ناحیه لگن بیمار آغاز و تا ناحیه معده گسترش پیدا کرده بود و
تقریبا ۸۰ درصد فضای شکم را پر کرده بود.

متخصص جراح عمومی خارج کردن این توده را بدون هیچ گونه آسیبی و با موفقیت عنوان کرد و افزود:به صورت کلی هر توده ای که از هر بخشی از بیمار جدا شود برای آسیب شناسی به متخصص ارسال می شود .

عمل هر دو موفقیت آمیز بود

تا ماهیت آن را برای ما مشخص کند و بر اساس ماهیت توده تصمیم به ادامه درمان و یا سایراقدامات لازم گرفته می شود.

وی اظهار کرد: طی هفته گذشته دو بیمار با مشکل مشابه که هر دو خانم هایی جوان بودند و باتظاهرات بزرگی پیش رونده شکم به ما مراجعه کردند و عمل هر دو موفقیت آمیز بود.خارج کردن تومور از بدن یک زناعتضادپور بیان کرد: نکته ای که در مورد این تومور وجود دارد این است که افراد جامعه بخصوص خانم هایجوان، احساس هرگونه تغییر در اندازه شکم و مشکلاتی چون نفخ شکم، سنگینی شکم، به هم خوردنعادات ماهیانه و… را جدی بگیرند و حتما به متخصص مراجعه کنند.

وی افزود: حتی علائم خفیف تری مثل کم خونی، خستگی همیشگی کمر درد دردهای مبهم در ناحیه شکمو لگن قابل اهمیت است که با پیگیری ها و اقدامات لازم درصورت وجود بیماری تلاش می شود تا به مراحل حساس نرسد.

مهر

myportal

۱۹ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی