آشپزخانه استاندارد به چه صورت است؟

همیشه روی زیبایی آشپزخانه تاکید نکنید سعی کنید اصول چیدمان و استاندارد آن را نیز در نظر بگیرید.دکوراسیون  نقش بسزایی در استفاده از وسایل آشپزخانه ایفا میکند. کانتر آشپزخانه و بافت مبلمان و اکسسوارهای آشپزخانه  و برخی جزئیات دیگر آن از اهمیت خاصی در جلوه دادن به این مکان پرطرفدار برخوردار هستند.

به فکر داشتن یک آشپزخانه استاندارد باش!

خیلی‌وقت‌ها آشپزخانه آخرین فضایی است که به فکر دیزاین آن می‌افتیم. به همین خاطر است که گاهی در خانه‌هایی هم که با استانداردهای روز مبلمان‌شده، این فضا نادیده گرفته می‌شود. با انتخاب درست رنگ، بافت، متریال، نور و… می‌توانید تأثیرات متفاوتی را از این فضا دریافت کنید.

**

قبل از هر چیز باید به این مسئله فکر کنید که متراژ آشپزخانه‌تان چقدر است؟ مسلما در آشپزخانه‌های کوچک و دارای ابعاد نامناسب خیلی نمی‌توان مانور داد. به‌طور‌مثال در فضاهایی با عرض کم و طول زیاد مجبور هستید گاز، ماشین لباسشویی و یخچال را با فاصله مناسب در یک راستا قرار دهید.

مهم‌ترین موردی که باید در آشپزخانه در نظر داشته باشید، «مثلث طلایی» است. طراحان داخلی در فضای آشپزخانه یک مثلث فرضی در نظر می‌گیرند و در رأس‌های آن یخچال، گاز و سینک را قرار می‌دهند. درواقع رعایت این مسئله رفت‌وآمد خانم خانه بین این سه فضا را به حداقل کاهش می‌دهد.

توجه کرده‌اید دکوراسیون اکثر فست‌فودها به رنگ قرمز، نارنجی و در کل رنگ‌های پرهیجان است؟ یکی از دلایل آن جذب مشتری است. ضمن این که این رنگ‌ها اشتها را هم افزایش می‌دهد. به همین خاطر می‌تواند ترفندی برای آشپزخانه در خانه‌هایی باشد که بچه‌ها درست غذا نمی‌خورند!

انتخاب جزئیات برای آشپزخانه با فضاهای دیگر بسیار متفاوت است. اکسسوار زیاد آشپزخانه را شلوغ می‌کند، اما استفاده به اندازه از آن الزامی است. مثل جای قند و شکر که می‌تواند تأثیر بسیاری در آشپزخانه ‌ایفا کند.

بافت، رنگ و نور از عناصر تأثیرگذار در دکوراسیون آشپزخانه است. به‌طورمثال کمتر آشپزخانه‌ای را به رنگ آبی دکور می‌کنند. نور طبیعی برای هر آشپزخانه‌ای لازم است، اما برای انتخاب نور مصنوعی هم باید نهایت دقت را بکنید. نور آفتابی برای فضای مسکونی از نوع طبیعی (natural) آن گزینه مناسبی است.

بافت مبلمان و اکسسوارهای آشپزخانه در کوچک یا بزرگ نشان‌دادن فضا بسیار اثرگذار است.

وسایل اضافی را روی کانتر آشپزخانه قرار ندهید. بهتر است این وسایل را داخل کابینت یا کمد نگهداری کنید تا ظاهر آشپزخانه آشفته به نظر نرسد؛ به‌ویژه اگر آشپزخانه اپن باشد…

myportal

۲۰ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی