خواندنی ترین عجایب دنیا

خواندنی ترین عجایب دنیا

می خواهیم در این مطلب به جالب ترین عجایب دنیا اشاره کنیم این عجایب بسیار متفاوت و خواندنی هستند. به عنوان مثال؛ زنی که سنگ خوردن علاقه دارد یا مردی که صاحب سی و هفت فرزند شده است یا درختی که بسیار خطرناک است و مجسمه هایی که با موی انسان ساخته می شوند. خواندن این بخش خالی از لطف نیست.

این زن تابه‌حال ۱۵۰۰کیلو سنگ خورده است

این زن ۴۵ساله سنگ می‌خورد. البته نه در حالت عادی. ترسا ویدنر در ۲۰سال گذشته هر بار که استرس یا افسردگی گرفته است، خود را با خوردن سنگ آرام می‌کرده است. او از کلکسیون سنگ‌های موردعلاقه‌اش یکی را انتخاب‌کرده و با خرد‌کردن آن شروع به میل‌کردن می‌کند. پیش‌بینی می‌شود او در این مدت بیش از ۱۵۰۰کیلوگرم سنگ خورده باشد.

 

خانه‌ای با دو میلیون وسیله دورریختنی

خانه رنگارنگ از هزاران سنگ شیشه‌ای رنگین‌کمانی، تیله، سکه‌های درخشان و دیگر خرده‌ریزه‌های فلزی تشکیل شده است. این خانه در دهکده کوچک ناندورف در ۱۰۰کیلومتری برلین قرار دارد. استفان صاحب این خانه بیش از ۷سال صرف ساخت و شکل‌دادن خانه رویایی خود کرده که اکنون شامل برج‌ها، ستون‌ها، گذرگاه‌های قوسی رمانتیک و صندلی‌های پنهان است. در دکوراسیون این خانه در‌هم‌و‌برهم هیچ دو چیزی به هم شباهت ندارند و حتی پنجره‌ها ابعاد و اشکال مختلفی دارند. بیش از دو میلیون آیتم در این خانه به‌کاررفته و گفته می‌شود ۱۰۰هزار یورو برای ساخت آن هزینه شده است.

 

مجسمه‌سازی با موی سر

لاتیتیا یک طراح مد است و خودش را معتاد هنر از ساحل عاج معرفی می‌کند. او اخیرا با انتشار مجموعه عکسی که در آن موهایش را به اشکال مختلف درآورده، موجی در اینستاگرام به راه انداخته است. لاتیتیا مردم را نه تنها با خلاقیت فراوانش شگفت‌زده می‌کند، بلکه معتقد است که موهای ما می‌توانند به اشکال مختلفی دربیایند که بیان‌کننده ذهنیت ما هستند. تصاویر مجسمه‌های مویی این هنرمند بااستعداد را مشاهده می‌کنید.

 

پدر‌شدن برای سی‌و‌هفتمین‌بار!

این مرد ۵۷ساله پاکستانی سه همسر و ۳۶فرزند دارد و فرزند سی‌و‌هفتم وی نیز به‌زودی به دنیا می‌آید. او که یکی از پرجمعیت‌ترین خانواده‌های کشورش را دارد، وضع مالی خوبی دارد و از هیچ کمک دولتی برای بزرگ‌کردن بچه‌هایش کمک نمی‌گیرد.

 

 

خطرناک‌ترین درخت دنیا

مانچینیل خطرناک‌ترین درخت سیب دنیاست که گیاه بومی آمریکای میانه و سواحل دریای کارائیب است. مانچینیل خطرناک‌ترین درخت دنیاست و برای در‌امان‌ماندن از خطرات این درخت بهتر است که حتی به فاصله‌ ۹متری آن هم نزدیک نشوید.

در زمان‌های گذشته مردم بومی این درخت کشنده را کشف کردند، آن‌ها از شیره‌ سمی درخت بر ضددشمنان خود استفاده می‌کردند. ساکنان بومی کارائیب با عصاره این درخت تیرهای خود را زهرآگین می‌کردند یا با ریختن برگ‌های آن در منابع آب دشمنان‌شان را مسموم می‌کردند.

هرگونه تماس با اجزای این درخت ازجمله شیره‌ آن باعث سوختگی شدید پوستی می‌شود، اگر در هنگام ریزش باران زیر این درخت ایستاده باشید، عصاره و مایعات ناشی از آن باعث سوختگی کامل بدن می‌شود و رنگ‌آمیزی خودروهای پارک‌شده در زیر این درخت سمی پس از ریزش باران به‌شدت آسیب می‌بینند و کنده می‌شوند.

میوه‌ مانچینیل شبیه سیب است که به آن «سیب مرگ» می‌گویند و سمی و کشنده است. با وجود این که میزان سم موجود در سیب کمتر از شیره آن است، اما خوردن آن نیز خطر بزرگی برای زندگی انسان‌ها به‌شمار می‌رود. خوردن میوه‌ مانچینیل باعث تاول‌زدن دهان، تورم گلو و مشکلات مختلف در دستگاه هاضمه و متورم‌شدن آن می‌شود.

 

از درخت مانچینیل در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان خطرناک‌ترین درخت دنیا یاد شده است، حتی لباس‌های محافظتی هم گاهی نمی‌توانند مانع از آسیب‌ها و خطرات این درخت عجیب شوند.

 

همبرگر ۹میلیون و ۴۰۰هزارتومانی

چندی پیش یک رستوران در ایران همبرگر ۲۵۰هزارتومانی به مشتریانش می‌داد که سروصدای زیادی به راه انداخت، اما این همبرگر در مقابل گران‌ترین برگر جهان بسیار ارزان‌قیمت و اقتصادی است؛ چون اگر به کشور هلند و شهر لاهه بروید، می‌توانید گران‌ترین همبرگر جهان به قیمت ۹میلیون و ۴۰۰هزارتومان را تست کنید. این همبرگر از نوعی خرچنگ کمیاب دریایی، خاویار، مرمر ژاپنی، قارچ دنبلان سفید و یک لایه طلا درست شده است.

 

 

بزرگ‌ترین پیتزای دنیا

سرآشپزهای ایتالیایی با طبخ یک پیتزای ۴۰متری موفق شدند نام خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کنند. آن‌ها این عنوان را از آشپزان آفریقای جنوبی که در سال ۱۹۹۰ موفق به طبخ بزرگ‌ترین پیتزای جهان شدند، پس‌گرفته و به زادگاه این غذای پرطرفدار برگرداندند. این پیتزا شامل ۸۹۸۱کیلو آرد، ۳۹۹۱کیلو سس گوجه‌فرنگی، ۸۹۳۵کیلو پنیر موزارلا و انواع دیگر طعم‌دهنده‌هاست و وزنی معادل ۲۱۶کیلوگرم داشت. طبخ این پیتزای بزرگ مشکلاتی هم داشت و سرآشپزها مجبور شدند برای طبخ خمیر آن از ۵۲۳۴دسته جداگانه خمیر استفاده کنند. برای تهیه آن علاوه‌بر مواد یاد‌شده مقدار ۶۸۰کیلو مارگارین، ۲۴۹کیلو سنگ نمک و حدود ۱۹۰کیلو روغن سبزیجات استفاده شده است. این پیتزا بعد از ثبت رکورد به یک پناهگاه محلی در رم تحویل داده شد تا میان بی‌خانمان‌های تحت‌پوشش این مرکز پخش شود.

 

این مرد شگفت‌انگیز بدنی فراتر از آهن‌ربا دارد

جیمی کیتون اولین‌بار ۲۰سال پیش، بعد از اصلاح‌کردن موهایش به خاصیت چسبندگی بدن خود پی برد. کیتون درباره نخستین تجربه‌اش می‌گوید: «روز گرمی بود. سعی داشتم با گذاشتن یک قوطی نوشابه روی سرم کمی خنک شوم که یک‌باره توپ بچه‌هایی که مشغول بازی فوتبال بودند، به سمتم آمد. قوطی را رها و سعی کردم توپ را بگیرم که البته نتوانستم. بعد یک‌باره با خودم گفتم «نوشیدنی‌ام چه شد؟». ظاهرا قوطی به‌صورت افقی پشت سرم چسبیده بود که باعث شد همه به من بخندند.» کیتون در اوایل خجالت می‌کشید درباره شرایط عجیب خود با کسی صحبت کند و نگران بود که مردم او را غیرعادی صدا بزنند.

او تنها فردی در ایالات‌متحده است که چنین مشکلی را تجربه می‌کند. از دو نفر دیگری که دچار چنین عارضه‌ای هستند، یکی در هندوستان زندگی می‌کند و دومی در آمریکای جنوبی. بااین‌حال هرچقدر کیتون بالغ‌تر می‌شد، دریافت که می‌تواند از این استعداد خود پول دربیاورد؛ بنابراین مصمم شد که دیگر به حرف‌های مردم توجه نکند. جیمی کیتون سَر‌قوطی می‌تواند قوطی، بطری و دیگر اشیا را به پوستش بچسباند و این کار را بدون استفاده از هیچ‌گونه مواد چسبنده خارجی انجام می‌دهد؛ زیرا منافذ پوست بدنش می‌توانند به شکلی جادویی اشیا را به سمت خود جذب کنند و به پوست بچسبانند! کیتون در دوران کودکی عادت داشت از درختان کاج شهر فلوریدا بالا برود؛ بنابراین همه تصور می‌کردند که صمغ این درختان باعث چسبندگی پوستش می‌شود. او به‌مرورزمان متوجه شد که می‌تواند ‌جز پارچه هر چیزی را از گوشی تلفن گرفته تا کلید به سر، دستان، کمر و شکمش بچسباند. کیتون می‌گوید: «می‌توانم یک گالن آب را به کمرم بچسبانم.» خوب است که بدانید دمای بدن او همیشه از حد طبیعی بالاتر است که باعث حالت مکشی بیشتر پوستش می‌شود. کیتون در حال حاضر شهرتی به هم زده است و هفته‌ای ۱۵۰۰ تا ۸۰۰۰دلار درآمد دارد. مردم به او پول می‌دهند تا محصولات‌شان را بپوشد یا اسم یا کسب‌وکارشان را روی لباس و قوطی‌هایش تبلیغ کند.

myportal

۲۰ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی