مهدی هاشمی و عضو جدید خانواده اش

مهدی هاشمی و عضو جدید خانواده اش

در این بخش مهدی هاشمی را به همراه نوه اش میبینید علاقه شدید وی به این کودک قابل ملاحظه است، این هنرپیشه سینما و تلویزیون سیمرغ بلورین را در جشنواره نهم فیلم فجر دریافت کرد. وی با کارگردانان معروفی مانند بهرام بیضایی و رخشان بنی‌اعتماد و کیانوش عیاری همکاری کرده است.

مهدی هاشمی با نام اصلی میرمهدی هاشمی قرمزی (زاده ۱۶ آذر ۱۳۲۵ – لنگرود استان گیلان)بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس تلویزیون، سینما و تئاتر ایران است.

او بارها به خاطر نقش آفرینی‌هایش در سینما و تلویزیون تحسین شده و در آثار کارگردانان بزرگ سینمای ایرانچون بهرام بیضایی و رخشان بنی‌اعتماد و کیانوش عیاری نقش آفرینی کرده‌است.وی اولین بازی سینمایی‌اش را در فیلم«زنده باد …» ساخته خسرو سینایی تجربه کرد. اما بازی او در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان بودکه نامش را سر زبانها انداخت و او را به شهرت رساند. بازی او در فیلم دو فیلم با یک بلیت، سیمرغ بلورین بهترین بازیگرنقش اول جشنواره نهم فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد.

مهدی هاشمی در دهه هفتاد باز هم در فیلم‌های همسر و معجزه خنده درخشید. بسیاری از منتقدان سیمرغ بلورینجشنواره دوازدهم فیلم فجر را از آن مهدی هاشمی برای بازی بسیار خوبش در فیلم همسر می‌دانستند.

 

فردا

myportal

۲۰ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی