کار بیش از حد و خودکشی بانوی جوان

کار بیش از حد و خودکشی بانوی جوان

 

یک بانوی جوان ژاپنی به تازگی به دلیل کار زیاد اقدام به خودکشی کرده است. محل کار وی یکی از آژانس های تبلیغاتی مشهور در محل زندگی اش بوده است. دوستان و همکاران وی کمبود خواب را علت مهم تمایل وی به خودکشی دانسته اند.

یکی از آژانس های تبلیغاتی مشهور متهم شد که در خودکشی یکی از کارمندانش به دلیل حجم زیاد کار نقش داشته است. پس از آن که ماتسوری تاکاهاشی ۲۴ ساله در سال ۲۰۱۵ خودکشی کرد، آژانس تبلیغاتی دنتسو ژاپن متهم شد که از استانداردهای قانون کار تخطی کرده است.
دوستان خانم تاکاهاشی به نقل از او گفته‌اند که به دلیل حجم بالای کار تنهاتوانسته بود ۱۰ ساعت در هفته بخوابد.

مرگ ناشی از حجم بالای کار در ژاپن امری نسبتا معمول است و در زبان ژاپنی لغت “کاروشی” برای اشاره به آن به کار می‌رود. گزارش شده که خانم تاکاهاشی قبل ازمرگش برای مدتی ۱۰۰ ساعت در ماه اضافه کاری کرده بود. او در روز کریسمس سال ۲۰۱۵ درگذشت. براساس گزارش‌ها، خانم تاکاهاشی در یادداشتی که برای مادرش نوشته بود گفت: “چرا مجبوریم کارهایی انجام بدهیم که خیلی دشوار است؟” یکی از روزنامه‌های ژاپن گفته که این آژانس تبلیغاتی متهم شده که کارکنانش را به اضافه کاری های غیرقانونی وادار می‌کند.
پس از مرگ ماتسوری تاکاهاشی، آژانس تبلیغاتی دنتسواصلاحاتی را در ساختاراداری خود ایجاد کرده از جمله این که در ساعت۱۰ شب چراغ ها را خاموش می کند تا کارکنانش مجبور به ترک اداره شوند. در ضمن، تاداشی ایشیی مدیر دنتسو از مقامش استعفا داد.
رسما همه ساله چند صد نفر به دلیل کار بیش از حد در ژاپن جان خود را از دست می‌دهند، هرچند که فعالان اجتماعی گفته‌اند که آمار واقعی خیلی بالاتر از این میزان است.

myportal

۲۱ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی