پیوند انگشت شست پا به انگشت شست دست

پیوند انگشت شست پا به انگشت شست دست

 

این پسر جوان که از ناحیه انگشت شست دچار آسیب شده بود نیاز به پیوند این انگشت پیدا کرد که علاوه بر رسیدن سریع وی به اورژانس موفق نشد و این انگشت را از دست داد با توجه به اصرار و پافشاری وی پزشکان پیشنهاد جالبی به او دادند آنها انگشت شصت پای وی را به انگشت شصت وی پیوند زدند.

زک میچل ۲۰ ساله در یک گاوداری در استرالیا کار می‌کند.

سه ماه پیش یک گاو نر در مزرعه‌ای دورافتاده در غرب استرالیا به او حمله کرد و انگشت شست دستش به شدت آسیب دید.آقای میچل در مورد این حادثه گفت که یک گاو با لگد باعث برخورد دستش به نرده‌ها شد.
او قبل از این که تحت عمل پیوند شست پا به انگشت شست دست قرار بگیرد، دو عمل جراحی ناموفق برای اتصال مجددانگشت شست به دستش داشت.این عمل پیوند ۸ ساعت طول کشید.

آقای میچل گفت که همکارانش سعی کردند پس از این حادثه، انگشت شستش را برای پیوند مجدد سالم نگه دارند.او گفت: “آنها انگشت شست را با یخ در یک محفظه سرد قرار دادند.”
آقای میچل در پی این حادثه به بیمارستانی در پرت منتقل شد، اما تلاش ها برای حفظ انگشت شست او به نتیجه نرسید.انتخاب دشوار به رغم آن که او در ابتدا تمایلی به این پیوند نداشت، اما سرانجام دو هفته پیش موافقت خود را برای انجام این عمل در بیمارستان سیدنی اعلام کرد.دکتر شون نیکلین، متخصص جراحی پلاستیک گفته که تعجبی نداشت چرا که پذیرش چنین چیزی نیاز به زمان داشت.

به گفته این متخصص بیماران نمی‌خواهند که به بخش دیگری از بدنشان صدمه بزنند.آقای میچل باید ۱۲ ماه صبر کند تا بتواند دوباره از این انگشت خود استفاده کند.
او قصد دارد تا بار دیگر کارش را در مزرعه از سربگیرد.بیمارستان گفته است که پیوند کامل شست پا، پیوندی بی سابقه بوده است. هرچند که استفاده از بخش‌هاییاز شست پا برای پیوند بیشتر معمول است.

خبرجهان

myportal

۲۳ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی