عکس های خانوادگی مریم میرزاخانی

عکس های خانوادگی مریم میرزاخانی

در عکس بالا مریم میرزاخانی را در کنار دختر و همسرش میبینید این بانوی ریاضیدان به خانواده و همسر و فرزند خود عشق می ورزید در ادامه گلچینی از تصاویر خانوادگی وی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مریم میرزاخانی ریاضی‌دان ایرانی و برنده مدال فیلدز، صبح امروز بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیات مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری «رعد» و پدر مریم میرزاخانی از یک هفته‌پیش با وخامت حال دخترش در آمریکا به‌سر می‌برد. مسئول روابط‌عمومی این موسسه نیکوکاری ، با تایید خبر فوت مریم میرزاخانی گفت: صبح امروز از طریق برادر ایشان از فوت مریم میرزاخانی باخبر شدیم.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه هم که در آمریکا به سر می برد برای پیگیری وضعیت میرزاخانی تلاش هایی را کرده بود.

مریم میرزاخانی متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶ در تهران ، استاد دانشگاه استنفورد، در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ (سال سوم و چهارم دبیرستان) از دبیرستان فرزانگان تهران موفق به کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری شد و بعد از آن در سال ۱۹۹۴ در المپیاد جهانی ریاضی هنگ کنگ با ۴۱ امتیاز از ۴۲ امتیاز مدال طلای جهانی گرفت. سال بعد یعنی ۱۹۹۵ در المپیاد جهانی ریاضی کانادا با ۴۲ امتیاز از ۴۲، رتبهٔ اول طلای جهانی را به دست آورد.

به نقل از ویکی پدیا، میرزاخانی دوره کارشناسی ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد. او با دریافت بورسیه از طرف دانشگاه هاروارد به آنجا رفت و دورهٔ دکتری خود را در دانشگاه هاروارد پشت سرگذاشت.

مشرق

myportal

۲۵ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی