راهنمایی هایی برای بهینه سازی کولر های آبی

راهنمایی هایی برای بهینه سازی کولر های آبی

در فصول گرم سال کولرهای آبی دائما روشن هستند برای پیشگیری از خرابی و مصرف بهینه از این دستگاه ها باید به یکسری موارد مهم دقت کنید تا بتوانید از هدررفتن آب و برق توسط این دستگاهها پیشگیری کنید در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

در اینفوگرافی زیر با راه کارهایی برای مصرف بهینه کولرهای آبی آشنا خواهید شد.

کولرهای آبی به دلیل قیمت ارزان ، سادگی استفاده و مصرف برق کمتر از مزیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین این وسیله خانگی در ایجاد پیک شبکه در فصل تابستان نقش مؤثری ایفا می‌نماید و بهینه سازی این وسیله خانگی پر مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جغرافیایی ایران و آب و هوای گرم کشور ما کولر را در رده وسایل ضروری برای تامین رفاه خانواده قرار داده است. بطوری که امروزه بیش از ۶۵ درصد خانوارهای شهری از این دستگاه استفاده می کنند.

در حال حاضر نزدیک به ۹ میلیون کولر در خانوارهای ایرانی وجود دارد و سالیانه در حدود ۵۰۰ هزار دستگاه جدید اضافه می شود. کولرهای آبی ؛ بسیار کمتر از کولرهای گازی ؛ برق مصرف می کنند ( ۵۰۰ وات در برابر ۲۰۰۰ وات) اما تعداد کولرهای آبی بسیار بیشتر از کولرهای گازی است.

با رعایت راهکارهای عملی و ساده ای که به آنها اشاره شده است، ضمن اینکه هزینه و وقت کمی را می طلبد، منجر به افزایش کار آیی کولرها شده و درنهایت مصرف انرژی الکتریکی را نیز کاهش می دهد.

در زیر ۱۵ نکته برای بهینه سازی کولر های آبی را مشاهده می کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

myportal

۶ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی