جنجالی که روزنامه نگار ترکیه ای به پا کرد

جنجالی که روزنامه نگار ترکیه ای به پا کرد

صحبت های روزنامه نگار ترکیه ای در مورد خانواده دونالد ترامپ جنجال زیادی در دنیای مجازی به پا کرد. با تصاویر سلفی که در کنار داماد و دختر ترامپ گرفته بود به گفته های خود مهر تاییدی زد در ادامه متن اخبار این گزارشگر ترکیه ای را بخوانید.

انتشار گزارشی در روزنامه «آکشام» ترکیه‌ درباره تمجید داماد و مشاور ترامپ از رجب طیب اردوغان، با واکنش مقام کاخ سفید روبه‌رو شد و در نهایت مشخص شد که این گزارش، صحت نداشته است.

 «یاووز آتالای» خبرنگار روزنامه «آکشام»ترکیه که عکسی سلفی با داماد رئیس‌ جمهور آمریکا و «ایوانکا ترامپ» دختر او گرفته، گزارشی درباره تمجید داماد ترامپ از رئیس‌جمهور ترکیه منتشر کرد.

در گزارش روز پنجشنبه این روزنامه آمده که «جرد کوشنر» گفته رجب طیب اردوغان«دارد ترکیه را دوباره باعظمت می‌کند مانند کاری که آمریکا دارد می‌کند. ما تلاشهای او را با لذت و قدردانی نگاه می‌کنیم».

به گزارش دیلی کالر، یک مقام کاخ سفید در واکنش به گزارش اینروزنامه، نقل و قول انجام شده از داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا را «ساختگی» خواند.

این مقام آمریکایی گفت: «او (آتالای) به سمت جرد (کوشنر) آمد و عکس سلفی گرفت اما نقل و قول منتشر شده در روزنامه، نادرست است».

در این گزارش منتشر شده، دو تصویر سلفیاز این روزنامه نگار با کوشنر و ایوانکا ترامپ هم منتشر شده است.

به دنبال جنجال به پا شده درباره این گزارش، این خبرنگار ترکیه‌ای اذعان کرد که نقل و قولی نادرست از کوشنر منتشر کرده است.

آتالای در توجیه این ماجرا در توئیترش نوشت: «این یک مصاحبه نبود.من اجازه مصاحبه از دفتر کوشنر یا ایوانکا (ترامپ) یا کاخ سفید نداشتم. او چنین چیزی نگفت.
من پرسیدم “آیا به نظر شما اردوغان در حال با عظمت کردن دوباره ترکیه است؟
” و او فقط گفت “بله من اینطور فکر می‌کنم”».

myportal

۱۰ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی