عجیب ترین رتیل دنیا

عجیب ترین رتیل دنیا

 

رتیلی که در این تصویر میبینید جزو کشنده ترین رتیل های دنیاست این رتیل جثه بزرگی ندارد ولی حیواناتی که از وی بزرگتر هستند را میبلعد و از بین میبرد سم این رتیل طعمه هایش را بی حس کرده و خوردن آن ها را آسانتر میکند در ادامه تصاویر جالب از شکار این رتیل را میبینید.

به نقل از دیلی میل، مطالعات جامع بر روی یکی از عجیب ترین رتیل های دنیا که در جزیره تاسمانی استرالیا زندگی می کند ادامه دارد. این نوع رتیل فقط ۱٫۵ سانتی متر طول دارد اما قادر است جانوران بزرگ و قدرتمندتری مثل قورباغه را که دو برابر خودش جثه دارند ببلعد. آنها حتی مارمولک های بزرگ را هم می بلعند. ابتدا با زهری که در بدن خود دارند این جانوران را بی حس می کنند تا خوردن آنها راحت تر شود.

تحقیق بر روی نوع سم موجود در بدن این رتیل می تواند از نظر پزشکی هم مورد توجه قرار بگیرد.

رتیل، عنکبوت چاق و پشمالویی است که نسبت به سایر عنکبوت‌ها، ترس بیشتری در مردم ایجاد کرده است. رتیل به رنگ‌های مختلف زرد، زرد پررنگ، قهوه‌ای کمرنگ و خرمالویی تند مایل به سیاه وجود دارد و پشم‌های آن، گاهی خیلی کوتاه‌ و گاهی کمی بلند می‌باشد. گزش این حشره، بر عکس آن چه مردم فکر می‌کنند به اندازه عنکبوت بیوه سیاه خطرناک نیست؛ حتی در بعضی از نقاط جهان برخی از افراد، رتیل را به شکل یک حیوان دست‌آموز نگهداری می‌کنند.

البته نباید تمام رتیل‌ها را بی‌خطر دانست. آن چه مسلم است این است که بعد از هر گزشی به وسیله هر عنکبوت یا رتیلی، باید بیمار ر ابه پزشک برسانید. قبل از آن بیمار را به پشت خوابانیده، رویش یک پتو بیندازید و قسمت گزیده شده را پایین‌تر از سطح قلب قرار دهید و محل گزیدگی را با آب و صابون بشویید. گاهی گزش عنکبوت یا رتیل باعث ایجاد حالت آلرژی و حساسیت می‌شود؛ در این حال باید محل گزیدگی را با محلول یا پمادهای ضد حساسیت آغشته کرد و برای تسکین درد، به بیمار، قرص استامینوفن خوراند. دادن قرص آسپیرین به بیماری که دچار گزیدگی عنکبوت بیوه سیاه یا رتیل شده است، به صلاح نیست

 

جام جم آنلاین

myportal

۲۲ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی