گزارش تصویری از مراسم جشن حافظ

گزارش تصویری از مراسم جشن حافظ
در  هفدهمین جشنحافظ اتفاقات جالبی افتاد هنرمندان زیادی در این جشن حضور یافتند بازیگران،مجریان ،کارگردانان و افراد پیشکسوت زیادی در این مراسم حضور یافتند از چهره های سینمایی گرفته تا تلویزیونی تندیس حافظ کسب کردند بد نیست به گزارش تصویری در این زمینه دقت کنید.

 تلویزیونی حافظ (دنیای تصویر) در نخستین سال پس از درگذشت علی معلم در تالار وزارت کشور برگزار شد.به گزارش این مراسم با یک ساعت تاخیر و با یادی از شهید محسن حججی و مرحوم علی معلم آغاز شد.

تصاویری از این مراسم را در زیر مشاهده کنید.

هفدهمین جشن سینمایی، تلویزیونی حافظ شامگاه گذشته (شنبه، ۲۱ مرداد) در حالی برگزار شد که مهران مدیری به جای زنده‌یاد علی معلم، اجرای این مراسم را برعهده داشت.

مراسم جشن حافظ شب گذشته با حضور تعداد زیادی از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی در تالار وزارت کشور با یک ساعت و ربع تاخیر و پس از پخش تبلیغات اسپانسرهای برنامه آغاز شد.

در ابتدای مراسم و پس از پخش آیاتی از کلام الله مجید  و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، کلیپی از وصیت‌نامه شهید حججی خطاب به همسرو فرزندش پخش شد.

پس از دقایقی فرزند کوچک زنده یاد علی معلم به مهمانان و حاضرین در سالن خوشامد و گفت کلید آغاز رسمی مراسم زده شد.

اجرای رضا یزدانی اولین بخش مراسم شب گذشته بود و پس از آن شیلا خداداد دقایقی به شعرخوانی پرداخت و بعد از او امید معلم فرزند بزرگ زنده‌یاد علی معلم پشت تریبون رفت و دقایقی صحبت کرد. امید معلم گفت: «پدرم همیشه می‌خواست که مراسم جشن حافظ حتی در نبودش هم ادامه داشته باشد و ما امشب همه تلاشمان را کردیم که حضور پدرم در میانمان حس شود.»

امید معلم در ادامه صحبت‌هایش و بعد از معرفی هیئت داوران این جشن و از مهران مدیری به عنوان مجری مراسم نام برد و او را به صحنه دعوت کرد.

او سپس هیات داوران این جشن را معرفی کرد و و از مهران مدیری به عنوان مجری مراسم برای حضور در صحنه دعوت کرد.

این جشن مهمانان سرشناسی چون محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی و محمد سریر و لوریس چکناواریان داشت. همچنین حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم در این مراسم حاضر بود.

مدیری نیز بعد از خوشامدگویی به حضار گفت: «امشب کار بسیار سختی به من محول شده که این مراسم‌ را به جای معلم‌ اجرا کنم ولی مطمئن هستم او اینجا هست.»

او همچنین از مهمانان و حاضرین خواست تا آخر جشن به خاطر علی معلم در سالن حضور داشته باشند.

در ادامه به یاد این تهیه‌کننده سینما کلیپی پخش شد و پس از آن مدیری از حاضران خواست یک دقیقه سکوت کنند. پس از این بخش مراسم اهدای جوایز آغاز شد و در اولین بخش از اهدای جوایز، جایزه علی معلم اهدا شد که آذر معماریان همسر علی معلم آن را به اصغر فرهادی اهدا کرد که در غیاب او ساره بیات این تندیس را گرفت و در ادامه نیز پیام تصویری این کارگردان سینما پخش شد.

در ادامه، جواد طوسی،منتقد سینما جایزه یک عمر فعالیت نوشتاری را به شهرام جعفری‌نژاد اهدا کرد.

بخش دیگر این مراسم به بزرگداشت محمدعلی کشاورز اختصاص داشت که به دلیل شرایط جسمی، مهران مدیری نزد او رفت تا با همراهی جمشید مشایخی هدیه این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون را اهدا کند.

کشاورز در سخنانی با یادی از علی معلم گفت: «او در مجله خود فقط راجع به سینما صحبت نمی‌کرد بلکه درباره تئاتر هم حرف می‌زد چون ما اگر می‌خواهیم در دنیا سینمای خوبی داشته باشیم باید تئاترهای خوبی داشته باشیم. اگر تئاتر واقعا تئاتر و ایرانی باشد سینمای ما هم سینما خواهد بود.»

مشایخی هم پس از اهدای تندیس حافظ به کشاورز گفت:«علی (معلم) در قلب ما جای دارد.»

در بخش بعدی مراسم جایزه بهترین مستند با صدایی از علی معلم و حضور داریوش ارجمند به «دیپلماسی شکست‌ناپذیر آقای نادری» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم اهدا شد.

بخش بعدی برای اهدای جایزه بهترین فیلمنامه تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی با حضور آزیتا حاجیان و کورش تهامی همراه بود که مدیری با کنایه توضیح داد امسال جوایز مثل همان مراسم خارجی برگزار می‌شود و البته با تفاوت‌هایی که ما سعی می‌کنیم بهتر از آنها هم باشیم.

تندیس این بخش به سریال «لیسانسه‌ها» نوشته سروش صحت و ایمان صفایی تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران توسط امیر پوریا، علیرضا رییسیان و حمید نعمت‌الله به محمدرضا گلزار برای فیلم «سلام بمبئی» و «سریال عاشقانه» اهدا شد.

گلزار پس از دریافت جایزه خود گفت: «جای آقای معلم خیلی خالی است و نمی‌شود تصور کرد که او در اینجا حاضر نباشد. من این جایزه را پس از ۱۷ سال به فال نیک می‌گیرم و از مردم و طرفدارانم قدردانی می‌کنم که در این سال‌ها از من پشتیبانی کردند.»

 

 

جام جم آنلاین،

myportal

۲۲ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی