آموزش تهیه خورش کرفس

آموزش تهیه خورش کرفس

 

خورش کرفس هم از خورش های مجلسی و خوشمزه است که انتخاب خوبی برای میهمانی هایتان به شمار می رود همچنین خورش کرفس یک غذای رژیمی و کم چرب است و می تواند چربی خون شما را تنظیم کند در این خورش از آبغوره،کرفس ،سبزی تازه و گوشت خورشی استفاده می شود.

خورشت كرفس رو خیلی ها ممکنه دوست نداشته باشند و یا از تصور مزه اش تاحالا امتحان نکرده باشن. ولی حقیقت اینه که این خورشت اگر درست طبخ بشه طعم بسیار خوبی داره. علاوه بر تمام خواص بی نظیری که کرفس داره میتونید همه رو باهم دذر یک خورشت خوشمزه نوش جان کنید. در این مطلب طرز تهیه خورشت کرفس رو با نکاتش قرار میدم و توصیه میکنم یک بار هم که شده امتحان کنید. چرا که حتی اگر براتون طعم خیلی عالی نداشته باشه کلی خاصیت داره که به یک بار امتحان کردنش می ارزه.

خورش كرفس

 

مواد لازم

 

پیاز: ۲عدد

گوشت خورشی: ۳۰۰گرم

کرفس: ۱بته

آب‌غوره: نصف ليوان

نعنا تازه: ٥٠گرم

جعفری تازه: ١٥٠گرم

رب گوجه‌فرنگی: ۱قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

ابتدا کرفس را بشویید، سپس ساقه‌های آن را به اندازه‌های دلخواه و یک اندازه خرد کنید. برگ‌های جوان کرفس، جعفری و نعنا را ریز خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید.

پیازها را ریز خرد کنید، سپس درون روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. گوشت خورشی را خرد کنید و به‌همراه زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. پس از این که رنگ گوشت تغییر کرد، رب گوجه‌فرنگی و کرفس‌های خردشده و سبزي سرخ‌شده را اضافه کنید، سپس چند لیوان آب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم خورش بپزد و جا بيفتد… نيم‌ساعت آخر پخت، آب‌غوره را به خورش اضافه كنيد.

 

myportal

۳۰ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی