اصول طبخ یک وافل خوشمزه

اصول طبخ یک وافل خوشمزه

وافل از جمله شیرینی های مخصوص صبحانه است که شباهت زیادی به پنکیک دارد و به راحتی قابل تهیه است هم می توانید آن را در ماهی تابه تهیه کنید و هم در دستگاههای مخصوص وافل ساز، در این بخش با روش تهیه این شیرینی خوشمزه آشنا شوید.

وافل

افل یکی از مشهورترین صبحانه های ملل است ، وافل به عنوان دسر نیز سرو می شود اما در اصل صبحانه کامل و خوشمزه ای است که ظاهر بسیار جذابی دارد. وافل در واقع خمیری است که بین دو صفحه مخصوص پخته می شود صفحات وافل یا وافل ساز را باید از فروشگاه های لوازم آشپزخانه خریداری کرد. خمیری که بین صفحات وافل قرار می گیرد توسط این صفحات کاملا شکل می گیرد و سایز و فرم آن توسط صفحه ها فرم می گیرد. وافل را با با عسل و کره و گاهی با انواع مربا و مارمالاد سرو می کنند و ومعمولا یکی از بخش های صبحانه هتل ها است . وافل و پنکیک را می توان در یک دسته غذایی جای داد و از نظر وعده غذایی و نحوه سرو بسیار به هم شباهت دارند. برای تهیه وافل باید صفحات مخصوص وافل یا وافل ساز داشته باشید تا بتوانید وافل را در منزل تهیه کنید جز طرفدارای پر و پا قرصش میشین.

مواد لازم

آرد: ٢٥٠گرم

شير گرم: ٤٠٠میلی‌گرم

كره آب‌شده: ٨٠گرم

تخم‌مرغ: ۲عدد

شكر دانه‌ریز: ٧٥گرم

وانيل: نصف قاشق چای‌خوری

بیکینگ‌پودر: ۲قاشق چای‌خوری

 

تخم‌مرغ‌ها را با همزن دستي چند دقيقه می‌زنیم، شير و شكر را به آن اضافه‌كرده و هم می‌زنیم، آرد را همراه با بیکینگ‌پودر الك‌كرده و کم‌کم به مخلوط افزوده و هم می‌زنیم، كره آب‌شده و وانيل را داخل ظرف ريخته و سپس مايه وافل را داخل دستگاه وافل‌ساز می‌ریزیم تا وافل‌ها طلايي شوند، وافل را همراه با خامه، مربا و ميوه تازه سرو می‌کنیم.

 

myportal

۳۰ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی