روش تهیه و طبخ شیرینی ماکارون

روش تهیه و طبخ شیرینی ماکارون

شیرینی ماکارون از خوشمزه ترین و شیک ترین شیرینی های مجلسی است که در رنگ های مختلف تهیه می شود و می تواند زیبایی سفره شما را در میهمانی و جشن هایتان چند برابر کند با روش تهیه این شیرینی خوشمزه در ادامه مطلب آشنا شوید.

ماكارون

‎مواد لازم

پودر قند (شکر قنادی): ۱۷۵گرم

آرد بادام: ۱۲۵گرم

سفيده تخم‌مرغ: ۳عدد

شكر دانه‌ریز: ۷۵گرم

رنگ خوراکی: ۲ تا ۳قطره اسانس و عصاره به دلخواه

كره نرم‌شده: ۱۵۰گرم

پودر قند: ۷۵گرم

 

‎طرز تهیه:

فر را روشن کنید و تا دمای ۱۶۰درجه سانتی‌گراد گرم کنید. پودر قند و آرد بادام را در غذاساز بریزید و آن‌قدر بزنید تا ترکیبی نرم و لطیف حاصل شود، سپس آن را داخل کاسه‌ای بریزید.

‎در کاسه دیگری سفیده‌های تخم‌مرغ را با مقداری نمک هم بزنید، سپس به‌تدریج شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ و یک‌دست شود. (در این مرحله می‌توانید بنا‌بر سلیقه و نوع ماکارونی که می‌خواهید تهیه کنید، عصاره و طعم دلخواه خود مانند نعنا یا لیمو و رنگ دلخواه خود مثل آبی یا زرد را به مخلوط مرنگ خود اضافه کنید.)

 

‎نیمی از ترکیب پودر قند و آرد بادام را به مرنگ اضافه کنید و با لیسک خوب مخلوط کنید. باقیمانده ترکیب را نیز اضافه کنید و با استفاده از لیسک مخلوط را روی هم تا کنید و هم بزنید تا قوام پیدا کند و هنگامی که از آن پایین می‌ریزد، غلظتی براق و یک‌دست پیدا کند. با قاشق مایه را داخل قیف بریزید و ماسوره‌ای با دهانه ۱سانتی‌متری به آن وصل کنید.

‎روی دو سینی شیرینی‌پزی کاغذ روغنی بیندازید. با کمک قیف و ماسوره خمیرهای گرد کوچکی به عرض ۳سانتی‌متر روی سینی ایجاد کنید. اجازه دهید ماکارون‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵دقیقه در دمای اتاق بمانند تا روی سطح آن‌ها کمی رویه بگیرد و سفت شود. ماکارون‌ها را به مدت ۱۵دقیقه داخل فر قرار دهید و بپزید. سپس سینی‌ها را خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند.

 

‎در این فاصله ماده پرکننده وسط ماکارون‌ها را آماده کنید. در کاسه‌ای کره را آن‌قدر هم بزنید تا روشن و پف‌دار شود، سپس پودر قند را اضافه کنید و ترکیب کنید (در این مرحله می‌توانید طعم‌دهنده، مغز یا رنگ به آن اضافه کنید). مقداری از مایه را بردارید و روی یکی از ماکارون‌ها قرار دهید، یک ماکارون دیگر روی آن بگذارید و کمی فشار دهید تا ساندویچی شوند.

 

‎می‌توانید وسط ماکارون‌ها را با مربا یا مارمالاد نیز پر کنید.

 

myportal

۳۰ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی