کاربردهای مختلف رنگ قرمز

 

از رنگ قرمز استفاده های مختلفی در صنعت مد لباس و پوشاک می شود. این رنگ جزو رنگ های گرم و بسیار پرطرفدار است. رنگ قرمز سمبل عشق است و مردم چین و هند لباسی از این رنگ بر تن عروس خود میکنند. بد نیست با کاربردهای این رنگ پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

قرمز و کاربردهای مختلف آن در طراحی، دکوراسیون، پوشاک و…

 

قرمز هیجان‌انگیزترین رنگ دنیاست! خیلی‌ها با این جمله موافق هستند. احتمالا به این خاطر که گرم‌ترین رنگ هم محسوب می‌شود. انتخاب این رنگ در دکوراسیون، پوشاک و حتی طراحی، اصول و قواعد خاصی دارد که به‌راحتی نمی‌توان سراغ آن رفت.

 

**

 

با وجود این که عموم مردم فکر می‌کنند قرمز را باید حتما با مشکی ست کرد، اما همیشه هم این ترکیب رنگی جواب نمی‌دهد. به این خاطر که رنگ مشکی تأثیر رنگ قرمز را دوچندان می‌کند.

 

امروزه در بسیاری از کشورها مردم از رنگ‌درمانی بهره می‌برند. رنگ قرمز سمبل نیرو، سخت‌کوشی، جدیت، قدرت، اراده و هوشیاری است. رنگ قرمز حواس انسان را مثل بویایی و شنوایی تحریک می‌کند.

 

این رنگ سطح انرژی انسان را افزایش و به او اعتمادبه‌نفس می‌بخشد. حتی برخی اعتقاد دارند این رنگ برای درمان بیماری‌های کم‌خونی هم مؤثر است.

 

استفاده زیاد و نا‌به‌جا از این رنگ میزان خشونت را افزایش می‌دهد. رنگ سبز مکمل قرمز است و می‌تواند تأثیرات این رنگ را متعادل کند.

 

به‌قدری انرژی این رنگ زیاد است که نمی‌توان از آن با حجم زیاد استفاده کرد؛ بنابراین استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی بایدها‌و‌نبایدهای بسیاری دارد. نهایت استفاده از این رنگ برای اکسسوری‌هایی مثل کوسن است.

 

جالب این که رنگ قرمز، هم با پوست‌های سفید همخوانی دارد، هم سبزه. به همین خاطر لباس‌هایی به این رنگ بسیار مخاطب دارد.

 

این رنگ به کمک مکانیسمی طبیعی سبب برانگیختن انرژی و نیروی حیات می‌شود و ترشح آدرنالین را بالا می‌برد.

 

در تبلیغات از این رنگ به‌منظور تحریک احساسات مردم استفاده می‌شود. به همین خاطر طراح‌ها درصورتی‌که درست از این رنگ استفاده کنند، تأثیرات بسیار خوبی مشاهده خواهند کرد.

 

قرمز رنگی است که بسیاری از مردم جهان از آن برای نمایش عشق استفاده می‌کنند. چینی‌ها آن را نشانه شانس می‌دانند و لباس قرمز بر تن عروس‌های‌شان می‌کنند. بخش‌هایی از آفریقا برای عزاداری از لباس‌های قرمز استفاده می‌کنند.

 

در مورد هر رنگی، بخشی از اثرات آن وابسته به فرهنگ یک ملت است.

myportal

۳۰ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی