بره ناقص‌الخلقه

بره ناقص‌الخلقه

بره عجیب‌الخلقه ای که در این تصویر میبینید در هشترود به دنیا آمده است تصویر منتشر شده از این بره مربوط به دو ماه پیش است رئیس اداره دامپزشکی هشترود در مورد علل به دنیا آمدن این حیوان عجیب و غریب به نکات مهمی اشاره کرده اند که در ادامه می خوانیم.

جانشین رئیس اداره دامپزشکی هشترود با اشاره به عکسی که اخیراًدر فضای مجازی با عنوان «تولد بره عجیب‌الخلقه در هشترود» گفت: این بره دو ماه پیش متولد شده بودو این موضوع تازگی ندارد.

جمشید اکبرزاده جانشین رئیس اداره دامپزشکی هشترود، اظهار کرد: چندین عامل سبب می‌شودحیوانات به‌صورت ناقص‌الخلقه به دنیا بیایند که یکی از آن‌ها استفاده بیش از حد و غیرکارشناسی کشاورزاناز مواد شیمیایی برای بارور کردن محصولات زراعی است که وقتی توسط دام استفاده می‌شود، مضراتی را در پی دارد.

وی افزود: عامل دیگری که باعث ناقص‌الخلقه متولد شدن دام می شود استفاده از بره‌های خود گوسفندان برای قوچ‌اندازی است و به عبارتی می‌توان عنوان ازدواج فامیلی را برای آن به کار برد که در میان گوسفندان به قوچ‌اندازی شهرت دارد.

اکبرزاده یادآور شد: یکی از راه‌های جلوگیری از ناقص به دنیا آمدن دام و طیور عدم استفاده بی‌رویه و سر خود از داروهای مربوط به دام است، چون تجویز دارو فقط مختص دامپزشک است.

myportal

۳۱ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی