اجرای مراسم خاکسپاری بودایی توسط یک ربات

اجرای مراسم خاکسپاری بودایی توسط یک ربات

یک ربات ساخته یک شرکت ژاپنی طوری طراحی و برنامه ریزی شده است که می تواند مراسم خاکسپاری بودایی ها را به زبان رایانه ای اجرا کند. این ربات کار یک کشیش بودایی را به راحتی انجام میدهد.

«Pepper» نام رباتی انسان نماست که شرکت سافت بنک در سال ۲۰۱۴ به شهروندان ژاپنی معرفی کرد اما یک شرکت طراحی نرم افزار قابلیت جدیدی به آن اضافه کرده است که نگرانی‌ها را برای بودایی‌ها به پایان برساند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت برای Pepper نرم افزاری تهیه کرده است تا این ربات بتواند مراسم خاکسپاری بودایی‌ها را انجام دهد؛ یعنی این ربات می‌تواند در این مراسم با صدایی رایانه‌ای دعای خاکسپاری را بخواند و روی طبل ضربه بزند و به عبارت دیگر کشیش بودایی‌ها باشد.

گفتنی است؛ شرکت طراحی این ربات بابت هر مراسم خاکسپاری بودایی قیمت ۵۰ هزار ین را مشخص کرده است در صورتی که یک کشیش بودایی برای هر مراسم خاکسپاری ۲۴۰ هزار ین دریافت می‌کند

در کشورهای طرفدار آیین بودا، بوداییان پیر و جوان و حتی کودک، به مجسمه بودا یا به اماکن مقدس بودایی گل هدیه می کنند یا چراغی در آنجا روشن می نمایند یا عود می سوزانند. کودکان از اینکه گلها را بچینند و دسته دسته کنند تا برای هدیه به بودا آماده شود، لذت می برند. آنها در این برنامه ضمن آشنایی با مفهوم زیبایی، یاد می گیرند بخشنده باشند، تحرک داشته باشند و بالاتر از همه به بودا و گوداما و سانگا احترام بگذارند. آنها بعد از اهدای گل به مجسمه بودا، با ظرف کوچکی چندبار به سر مجسمه آب می ریزند.

 

  

باشگاه خبرنگاران جوان،

myportal

۴ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی