عکس بزرگترین و مشهورترین سمبوسه دنیا

عکس بزرگترین و مشهورترین سمبوسه دنیا
 بزرگترین سمبوسه دنیا در کشور لندن توسط افراد خیر تهیه شد این سمبوسه رکورد غول پیکرترین سمبوسه دنیا را ازآن خود کرد سیب‌زمینی، پیاز و نخودفرنگی مواد اصلی این سمبوسه به شمار می روند این سمبوسه غول پیکر وزنی بالای صدو ده کیلوگرم دارد. تعدادی از اعضای یک موسسه خیریه متعلق به مسلمانان انگلیس، با صرف زمانی ۱۵ ساعته موفق شدند در مسجدی در شرق لندن بزرگترین سمبوسه جهان را تهیه کنند.
بزرگ‌ترین سمبوسه جهان به وزن ۱۵۳٫۱ کیلوگرم در لندن پخته شد.
 تعدادی از اعضای یک موسسه خیریه متعلق به مسلمانان انگلیس، با صرف زمانی ۱۵ ساعته موفق شدند در مسجدی در شرق لندن بزرگ‌ترین سمبوسه جهان را تهیه کنند.

کارشناسان کتاب رکوردهای گینس نیز برای ثبت این رکورد جهانی در محل حاضر بودند. از نکات مهم برای کارشناسان گینس این بود که سمبوسه حتما مانند نمونه واقعی آن، سه گوش باشد، با آرد پخته شود، در محتویات داخلی آن نیز از سیب‌زمینی، پیاز و نخودفرنگی استفاده شود، سمبوسه به‌طور کامل سرخ شده و در پایان شکل سه گوش خود را نیز از دست ندهد.

کارشناسان گینس تاکید داشتند برای ثبت رکورد جهانی باید وزن خالص سمبوسه اندازه‌گیری شود، به این معنی که فقط بخش خوردنی این غذای آسیایی ملاک وزن‌گیری خواهد بود.

رکورد پیشین بزرگترین سمبوسه جهان در سال ۲۰۱۲ توسط تعدادی آشپز در الجزایر شکسته شد که سمبوسه‌ای به وزن ۱۱۰٫۸ کیلوگرم پخته بودند.

پایگاه تحلیلی خبری البرزبان

myportal

۴ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی