بشار اسد و همسرش جنوب غرب سوریه

بشار اسد و همسرش جنوب غرب سوریه

بشار اسد و همسرش بدون هیچ محافظی درجنوب غرب سوریه مشاهده شدند. آنها به طرطوس رفتند و به این مکان گردشگری سرکشی کردند. سوریه این روزها مورد حمله نیروهای تکفیری داعشی قرار گرفته است.

بشار اسد و همسرش از برخی پروژه‌های تولیدی در حومه شهر ساحلی طرطوس بازدید کردند. طرطوس شهری ساحلی درجنوب غرب سوریه است که از نظر گردشگری و تجاری اهمیت زیادی دارد.

بشار اسد (زاده ۱۱ سپتامبر ۱۹۶۵) رئیس جمهور فعلی کشور سوریه و سومین فرزند حافظ اسد است. او در رشته چشم پزشکی در دمشق و لندن تحصیل کرده‌است.
عبداللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان او را «سَفّاکِ ظالم» خواند.

خانواده اسد که از اقلیت علوی مذهب می‌باشند دارای مناصب مختلفی می‌باشند.

او در سال ۱۹۶۵ در شهر دمشق به دنیا آمد. بشار پس از تمام کردن مدرسه رشته پزشکی در دانشگاه دمشق را انتخاب کرد و در سال ۱۹۸۸ فارغ التحصیل شد و در بیمارستان نظامی مشغول به کار شد. وی سپس در سال ۱۹۹۲ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال ۱۹۹۴ موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی گردید. او علاوه بر زبان عربی، به زبان های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد.

همسر او اسما اسد نیز متولد ۱۱ اوت ۱۹۷۵بانوی اول سوریه محسوب می شود. وی فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه کینگز لندن است.

آنها در سال ۲۰۰۰ به عقد یکدیگر در آمده و رسما ازدواج کردند.حاصل این ازد.واج سه فرزند بوده است.دو پسر به نامهای حافظ ۸ ساله و کریم ۳ ساله و یک دختر ۵ ساله می باشد.

مشرق

myportal

۶ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی