قاتل سریالی آلمان به دام افتاد

قاتل سریالی آلمان به دام افتاد

مردی که در این تصویر میبینید یک پرستار است که متهم به قتل های سریالی زیادی در کشور آلمان شده است. او یک قاتل زنجیره ای است و با تزریق دوز بالای دارو و سپس با سکته دادن آن ها اقدام به احیای بیماران کرده است ولی در بسیاری از موارد با شکست مواجه شده است.

پرستار قاتل که تا امروز هیچ عکسی از او منتشر نشده بود بالاخره تسلیم عکاسان شد.

بزرگترین قاتل زنجیره‌ای آلمان که چه در هنگام دستگیری و چه در زمان بازجوییو حضور در دادگاه هرگز اجازه انتشار تصویر خود را نداده بود بالاخره از مقاومت دست کشید و تسلیمعکاسان شد. تصویری که امروز از این قاتل زنجیره‌ای منتشر شده اولین تصویری است که از او در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

«نیلز هوگل» ۴۱ ساله متهم است در دوران انجام خدمت پرستاری در بیمارستان، ۸۶ بیمار بی‌گناه رابا تزریق دوز بالای داروی قلب سکته داده است.

به گفته «جان کومه» رییس پلیس شهر اولدنبرگ، هم‌اکنون این پرستار قاتل به قتل ۸۶ بیمار اعتراف کرده است اما احتمال دارد پرونده او از این هم سنگین‌تر شود.

«نیلز هوگل» که در رسانه‌ها به «پرستار قاتل» معروف شده است در سال ۲۰۱۵ در پی گزارش مرگ و میرهای مشکوک بیمارستانی در اولدنبرگ با افشاگری همکارانش، دستگیر و روانه زندان شد.

او ابتدا به دست داشتن در قتل دو بیمار و تلاش برای کشتن دو بیمار دیگر متهم شد اما در ادامهروند بازجویی‌ها، ابعاد هولناکی از این پرونده فاش شد که او را به بزرگترین قاتل سریالی آلمان تبدیل کرد.

پرستار قاتل اخیرا در بازجویی‌های خود اعتراف کرده است که مقدار زیادی داروی قلب را به بیماران خودتزریق می‌کرده تا پس از سکته دادن آنها، بتواند مهارت‌های شخصی خود را در احیای بیماران به رخ همکارانش بکشد اما در برخی موارد تلاش‌های او برای بازگرداندن بیماران به زندگی با شکست مواجه شده است.

او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ در چندین بیمارستان در دو شهر اولدنبرگ و دلمنهورست در شمال آلمان مشغولبه کار بود و به گفته همکارانش،‌ در بخش‌هایی که او در آنجا کار می‌کرد همواره موارد بالایی از مرگ و میر بیماران اتفاق می‌افتاد.

در حال حاضر، پلیس آلمان مرگ ۱۳۴ بیمار را در بیمارستان‌هایی که «نیلز هوگل» در آنها اشتغال داشته با او مرتبط می‌داند و برخی رسانه‌های آلمانی نیز بیش از ۲۰۰ مورد قتل بیمار را به او نسبت داده‌انداما در حال حاضر، او تنها به قتل ۸۶ بیمار اعتراف کرده است.

گفته می‌شود پلیس آلمان مجوزهای قضایی لازم را برای نبش قبر برخی بیماران دریافت کرده است اما برخی از آنها بنا به وصیت خودشان سوزانده شده‌اند و دیگر امکان بررسی علت مرگ آنها وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

myportal

۸ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی