گزارش تصویری از جشنواره فیلم ونیز

گزارش تصویری از جشنواره فیلم ونیز

جشنواره ونیز در ایتالیا برگزار شد بازیگران و هنرمندان زیادی در این جشنواره شرکت کردند. برای افتتاحیه این فیلم کمدی سیاه “کوچک کردن” به نمایش درآمد. در این بخش گزارش تصویری جالبی از مراسم افتتاحیه جشنواره ونیز را در اختیارتان قرار داده ایم با ما همراه باشید.

کمدی سیاه “کوچک کردن” به کارگردانی الکساندر پین کارگردان آمریکایی روز گذشته به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز روی پرده رفت و با استقبال گرم منتقدان و تماشاگرانروبرو شد.

این فیلم درباره مردی با بازی مت دیمن در آینده نه چندان دور است که به این فکر می‌کند اگر اندازه بدن خودش را کوچک کند، زندگی‌اش چگونه خواهد شد. لورا درن، کرستن ویگ، کریستوف والتس و جیسن سودکیس دیگر بازیگران این فیلم هستند.

دیمن در نشست مطبوعاتی “کوچک کردن” این فیلم را “خوش‌بینانه” نامید و گفت جنبه‌ای “آخرالزمانی” دارد.

امسال در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز ۲۱ فیلم برای دریافت جایزه شیر طلای جشنواره ونیز رقابت می‌کنند که “کوچک کردن” یکی از آن‌هاست. “Suburbicon” به کارگردانی جرج کلونی، “مادر!” تازه‌ترین ساخته دارن آرونوفسکی و “شکل آب” ساخته گی‌یرمو دل تورو، از دیگر رقبای آمریکایی جایزه شیر طلای در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز هستند.

جشنواره فیلم ونیز (به ایتالیایی: Mostra Internazionale d’Arte Cinematografica di Venezia) قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا[۱] و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان بشمار می‌آید. جشنواره فیلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به شمار می‌آید. جشنواره فیلم ونیز در طول سال‌های جنگ دوم جهانی برگزار نمی‌شد و در برخی سال‌ها، بخش مسابقه آن فعال نبوده است.[۲]

جایزهٔ اصلی جشنواره ونیز، شیر طلایی نام دارد. همچنین در این جشنواره، جایزه‌ای به نام جایزهٔ انسانیت وجود دارد. این جایزه که مبلغ آن ۵۰ هزار دلار است، به سینماگران و بازیگرانی اهدا می‌شود که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌دوستانه می‌کنند.[۳] همچنین جایزه جام روباه به بهترین بازیگران زن و مرد اهدا می‌شود. از سال ۲۰۰۲ به بعد «جایزه سان مارکو» برای بهترین فیلم بخش ضدجریان اختصاص داده شد. از طیف وسیعی برنامه‌های جداگانه از جمله نمایشگاه بین‌المللی هنر ونیز نیز تأسیس شده است. جشنواره بین‌المللی موسیقی معاصر ونیز، جشنواره بین‌المللی تئاتر ونیز، نمایشگاه بین‌المللی معماری ونیز، جشنواره بین‌المللی رقص معاصر ونیز و جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان کارناوال ونیز به صورت جداگانه زیر نظر مجموعه جشنواره‌های ونیز برگزار می‌شود.

myportal

۱۰ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی