حضور همسر رئیس جمهور ترکیه در میانمار

حضور همسر رئیس جمهور ترکیه در میانمار

همسر رئیس جمهور ترکیه به بنگلادش سفر کرد و جویای حال مردم میانمار شد. در این سفر وزیر امور خارجه ترکیه نیز وی را همراهی میکرد. نسل کشی مسلمانان در میانمار به اوج خود رسیده است و درگیری ها میان شورشیان و مسلمانان در این منطقه همچنان ادامه دارد.

امینه اردوغان به همراه چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیهبرای اطلاع از اوضاع مسلمانان میانمار به بنگلادش سفر کردند.

سازمان ملل متحد و تعدادی دیگر از سازمان‌ها سازگار و سیستماتیک نقض حقوق بشر را در این کشورگزارش داده‌اند، که از این موارد می‌توان به کودکان کار، قاچاق انسانی و عدم  آزادی سخنرانی را نام برد.

در جریان دور جدید نسل‌کشی مسلمانان، ۲۰ پسر بچه مسلمان از مدرسه ربوده و پس از قطعه قطعهشدن، اجسادشان به آتش کشیده شده‌است. موج تازه خشونت‌ها در این کشور در سال ۲۰۱۷ پس از آن آغاز شد که شورشیان روهینگیایی روز ۲۵ اوت به چند پست بازرسی پلیس و پایگاه‌های ارتش این کشور حمله کردند. درگیری‌های میان طرفین از آن زمان تاکنون (سپتامبر۲۰۱۷) بیش از ۴۰۰ کشته برجای گذاشته‌است.

 

کشتار۲۰۱۲ میانمار، اشاره به درگیری گسترده و قتل‌عام مسلمانان توسط بوداییان در کشور میانمار است.

شروع ماجرا از آنجا بود که سه جوان مسلمان به تجاوز و قتل یک دختر بودایی متهم شدند. یک نفر از آنان پس از دستگیری خودکشی کرد و دو تن دیگر به اعدام محکوم شدند. جامعه مسلمانان مدعی است که دختر همراه یکی از این سه پسر فرار کرده است. حمله به یک اتوبوس مسلمانان و کشتار ده نفر آغاز سلسله وقایع بعد از آن بود.

برخی گزارش‌ها حاکی از قتل ۲۰۰۰۰ مسلمان است. همچنین گفته می‌شود که نیروهای نظامی برمه به مهاجمین کمک می‌کنند و این کشتار در سکوت رسانه‌های خبری و سازمان ملل در حال انجام است.

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل بوداییان عامل کشتار، تجاوز و آتش‌زدن هزاران خانه مسلمانان شناخته شده‌اند. دولت میانمار مانع دسترسی خبرنگاران به منطقه می‌شود. بسیاری از مسلمانان محل زندگی خود را رها کرده و به بنگلادش پناهنده شده‌اند

myportal

۱۷ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی