کشور اسکاتلند زیباترین جای دنیاست

کشور اسکاتلند زیباترین جای دنیاست

طی یک نظر سنجی جمعی کشور اسکاتلند عنوان زیباترین کشور جهان را نصیب خود کرد.پس از اسکاتلند کشور کانادا این دومین کشور زیبای دنیا نام گرفت. گردشگران زیادی هرساله به این کشورها سفر میکنند.

در نظر کاربران Rough Guide (راهنمای گردشگری) اسکاتلند زیباترین کشور جهان نام گرفت و کشور کانادا دوم، انگلستان هفتم و ولز دهم شد.

ایندیپندنت گزرش داد؛ در این لیست کشورهایی از جمله نیوزلند، فنلاند، نروژ و آفریقای جنوبی نیز وجود داشتند و در نهایت اسکاتلند “زیباترین کشور جهان” لقب گرفت.

مالکوم روگلد مدیر عامل شرکت VisitScotland معتقد است با این عنوان اسکاتلند گردشگران بیشتری را جذب خواهد کرد.

از جاذبه‌های گردشگری اسکاتلند می‌توان به ساختارهای تاریخی و مراکز زیبای شهری آن اشاره کرد.

وی اظهار کرد: روح اسکاتلند بر گردشگران تاثیر داشته و احساس خاصی در آنان ایجاد می‌کند. زیبایی روزهای طوفانی در Glen Coe و یا شرکت در مراسم Burns’ Night ، اسکاتلند را با دیگر نقاط جهان متمایز کرده است. البته این زیبایی مسئولیت بزرگی بر عهده ساکنان این کشور نهاده که باعث شده هم گردشگران و هم ساکنان به دارایی‌های طبیعی اسکاتلند احترام گذاشته تا آنها برای نسل‌های آینده به خوبی باقی بمانند.

اسکاتلند (به انگلیسی: Scotland به گیلیک اسکاتلندی: Alba) واحدی سیاسی است در شمال غرب اروپا که یک‌سوم شمالی بریتانیای کبیررا دربر می‌گیرد. اسکاتلند دومین کشور بزرگ بریتانیاست که از انگلستان کوچکتر است ولی به لحاظ وسعت و جمعیت آن از مجموع ولز و ایرلند شمالی بیشتر است.

اسکاتلند همراه با انگلستان، ولز و ایرلند شمالی کشور بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهد. در کنار خاک اصلی، اسکاتلند هم‌چنین ۷۹۰ جزیره دارد که جزایر شمالی و هبریدز از آن جمله هستند. از این تعداد ۹۳ جزیره با داشتن %۲ جمعیت کشور، مسکونی هستند

پایتخت اسکاتلند شهر تاریخی ادینبرو (یا “ادینبورگ”) است.

ایسنا

myportal

۱۸ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی