گلدان به جای کارت عروسی

گلدان به جای کارت عروسی

یک عروس و داماد خوش ذوق به جای کارت عروسی گلدان به مردم هدیه دادند و دعوتنامه هایی سبز به میهمانان هدیه دادند. این کارت عروسی خاطره انگیز ترین و ماندگارترین کارت دعوتی است که می توان دریافت کرد.

اقدام جالب عروس و داماد خوش‌ذوق محلاتی برای دعوت از مهمانان عروسی با گلدان‌های زیبا.

کارت دعوت دعوتنامه‌ای است که برای میهمانان احتمالی یک میهمانی رسمی (مانند مجلس نامزدی،جشن عقد، عروسی و یا عزاداری) ارسال می‌شود و از آنان رسما برای حضور در آن مراسم دعوت می‌گردد.

کارت دعوت عروسی در ایران و سوریه بسیار پر کاربرد است. علی‌رغم اینکه گاهی برخی از طرح‌های کارت از سوریه به ایران وارد می‌شود، ولی کارت‌های دعوت ایرانی، به برخی کشورهای منطقه همچون پاکستان، افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه نیز صادر شده و این کشورها از لحاظ طرح کارت‌های دعوت، تابع سلیقه ایرانیان هستند. تیراژ و تعداد سفارش کارت دعوت بسته به فرهنگ اهالی تفاوت دارد. در برخی از نواحی ترکمن‌صحرا تیراژ کارت دعوت عروسی گاه به هزاران عدد می‌رسد. قیمت کارت‌های دعوت در ایران (بسته به نوع آن) از ۱۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان متغیر است.

با کارت دعوت آشنا هستید کاغذی که اطلاعات مراسم عروسی از قبیل نام های میزبان (که داماد و عروس هستند)، محل و زمان و اطلاعات جانبی دیگری در آن قرار می گیرد. طبیعتا عنصر اصلی در به وجود آمدن پدیده کارت دعوت این است که همه افراد گیرنده و حتی نویسنده آن باید سواد داشته باشند. و همه ما می دانیم که در گذشته های دور اکثر افراد بی سواد بودند! پس در نتیجه شیوه های دیگری برای دعوت به مهمانی ها و مراسمی همچون مراسم عروسی وجود داشته است.
ابتدایی ترین نحوه دعوت به مهمانی ها و بالاخص مراسم عروسی، دعوت حضوری بوده است. بدین معنی که آقا داماد به همراه فامیل های نزدیک خود پاشنه کفش های خود را بالا می زدند و به صورت حضوری افراد را به مراسم عروسی خود دعوت می کردند. اگر جزو خان ها و پولدارترها بودند جارچی خبر می کردند که در خیابان ها حرکت می کرد وکل ده و یا شهر( که البته توجه داشته باشید که شهرها کوچک و کم جمعیت بوده است) را از مراسم و محل و زمان آن با خبر می کرد.

جام نیوز

 

myportal

۲۴ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی