خطاهای رایج در زمینه چیدمان وسایل خانه

خطاهای رایجی در زمینه طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل ممکن است بوجود بیایند. این خطاها در زمینه ترکیب رنگ ها و یا انتخاب وسایل و سبک طراحی آن ها پدید بیاید. در این زمینه راهنمایی های افراد حرفه ای در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی را برایتان آورده ایم با ما همراه باشید.

تا مدت‌ها می‌توان در رابطه با نکات دکوراسیون، آزمون‌وخطاهای رایج، استانداردها و سبک‌های جدید صحبت کرد؛ اما آن‌چه در ابتدا اهمیت پیدا می‌کند، بدیهیات است. به‌طور مثال ایده‌هایی برای داشتن مبلمان، قاب یا… با طرح شلوغ را برای محیط‌های بزرگ‌تر اجرا کنید. در این شماره مجله به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم؛ چراکه مجموعه‌ای از سلیقه، استاندارد و امکانات موجود شماست که به خانه‌تان شخصیت می‌بخشد.

**

چه در انتخاب رنگ و چه در سبک دکوراسیون تعادل را رعایت کنید. توازن میان رنگ‌های سرد و گرم، وسایل جدید و قدیمی و در‌نظر‌گرفتن سبک مبلمان، در این مسیر بسیار به شما کمک خواهد کرد.

قرار نیست تمام کف‌پوش خانه را مفروش کنید. در گذشته و در فرهنگ ما رسم بود که کل خانه را فرش می‌کردند و حتی زیر آن را موکت! این مسئله به اندازه‌ای مهم بود که حتی اگر کف‌پوش از متریال زیبایی مثل پارکت هم انتخاب شده بود، توجه چندانی به آن نمی‌شد؛ بنابراین اگر کف‌پوش خانه شما از سرامیک، پارکت، لمینت است، ترجیحا حاشیه دور آن را خالی بگذارید.

 

در استفاده از آن چه می‌پسندید، زیاده‌روی نکنید؛ مثلا اگر عاشق طرح‌های شلوغ هستید و خانه‌تان کوچک است، حتما نسبت به اجرای این سبک علاقه‌مندی‌ها در چنین فضایی خودداری کنید. طرح‌های شلوغ و پرجزئیات محیط را کوچک‌تر و در اصطلاح خفه می‌کنند.

هر فضا باید شخصیت خاص خودش را پیدا کند. هویت‌بخشیدن به هر محیطی از مجموع مواردی مثل سلیقه شما، امکانات موجود و استانداردهای دکوراسیون سرچشمه می‌گیرد.

 

تقارن خیلی‌وقت است که مخاطب چندانی به‌ویژه در دکوراسیون داخلی ندارد؛ بنابراین اگر یک قاب عکس زیبا روی بخشی از دیوار زده‌اید، لازم نیست به فکر یک قاب دیگر برای آن طرف دیوار باشید!

خانه هر فرد با دیگری متفاوت است. به همین خاطر است که خانه شما تا حدودی می‌تواند معرف شخصیت شما باشد. درست مثل لباسی که بر تن می‌کنید…

اطراف‌تان را خیلی شلوغ نکنید. هر آن‌چه وسایل بیشتری دور خودتان جمع کنید، سامان‌دهی و تغییر دکور برای شما سخت‌تر خواهد بود.

 

بدون آگاهی و پیش‌فرض خرید نکنید. در ابتدا نگاهی به دوروبر خانه بیندازید. سپس فهرستی از اکسسوری‌های موردنیازتان تهیه کنید. بعد با توجه به سبک دکوراسیون اقدام به خرید کنید.

منبع: مجله زندگی ایده آل

myportal

۲۵ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی