نکات مهم قبل از تهیه شلوار جین

نکات مهم قبل از تهیه شلوار جین

شلوار جین از پرطرفدارترین پوشاکی است که هم در میان بانوان و هم در میان آقایان از محبوبیت خاصی برخوردار است. اگر می خواهید شلوار جین تهیه کنید بهتر است به برخی نکات در مورد کیفیت انواع جین بدانید. می خواهیم پی به رازو رمز جین پوش های حرفه ای ببریم با ما همراه باشید.

چطور جین‌پوش حرفه‌ای شویم؟

یکی از لباس‌هایی که در هر کمد و کشوی لباسی پیدا می‌شود، شلوار جین است؛ زن، مرد، کوچک و بزرگ هم ندارد. جنس محکم و تنوع زیادی که امروزه شلوارهای جین دارند، باعث‌شده طرفداران زیادی داشته باشند و جزو یکی از پرفروش‌ترین لباس‌هایی به‌حساب ‌آیند که در فروشگاه‌های لباس ارائه می‌شود. بااین‌حال نکات زیادی در انتخاب شلوار جین و همچنین هماهنگ‌کردن آن برای مکان‌ها، مناسبت‌ها و سنین مختلف وجود دارد. اگر می‌خواهید با این نکات آشنا شوید و از بین گزینه‌های متنوع موجود در فروشگاه‌ها خرید بهتر و مناسب‌تری داشته باشید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

 

ممکن است ساختن یک ست جین در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما نکات مهمی دارد که اگر آن‌ها را بلد نباشید، از یک آدم خوش‌استایل به یک فاجعه متحرک جین‌پوش تبدیل می‌شوید. مسلما دوست ندارید این وضعیت برای‌تان پیش بیاید؛ بنابراین خوب است نگاهی به نکاتی بیندازید که در ادامه برای‌تان آورده‌ایم.

چرا جین گزینه اول هر خریدی است؟

شاید یکی از دلایلی که باعث می‌شود شلوار جین طرفداران زیادی داشته باشد، این است که امروزه هم می‌توان آن را برای مهمانی‌های دوستانه در نظر گرفت و هم گزینه راحت و خوبی است برای این‌که هنگام رفتن به محل کار، دانشگاه یا خرید آن را بپوشید. یکی دیگر از دلایلی که ما را برای خرید این لباس تشویق می‌کند، این است که آن را می‌توان با طیف زیادی از تی‌شرت‌ها، پیراهن‌ها، کفش‌ها و کیف‌ها هماهنگ کرد، اما این قضیه درست همان‌طور که به‌عنوان یک مزیت حساب می‌آید، گاهی کار را سخت می‌کند؛ زیرا این تصور که این مدل با بیشتر لباس‌ها ترکیب خوبی می‌سازد، ممکن است ما را به اشتباه بیندازد و نتیجه ظاهری ناهماهنگ، ناموزون و حتی شلخته خواهد ساخت.

 

از ایده‌های جدید نترسید

وقتی نوبت به ست‌کردن لباس‌های جین می‌رسد، باید تا حد امکان ست را به‌روز نگه‌دارید. به‌عنوان نمونه ممکن است پوشیدن کت جین به‌همراه شلوار جین زنانه ظاهرا مشکل خاصی نداشته باشد، اما واقعیت این است که ست‌هایی به‌مراتب جدیدتر هم وجود دارند. به‌جای ست‌های همیشگی، پوشیدن لباس‌هایی مثل تی‌شرت جین زنانه و دامن را امتحان کنید. (تی‌شرت جین با شلوار جین زنانه و دامن با کت جین ترکیب خوبی ایجاد می‌کند.) پیشنهاد ما این است که به دو دلیل سراغ تناژ‌های تیره و روشن جین در یک ست بروید. دلیل اول این است که تیپ سراسر یک‌رنگ و خسته‌کننده به نظر می‌رسد. دلیل دوم اما مهم‌تر است؛ جین روشن توجه‌ها را به خودش جلب می‌کند و جین تیره مانع توجه‌کردن می‌شود. با این حساب اگر بالاتنه لاغری دارید، می‌توانید یک شومیز یا تی‌شرت جین روشن بپوشید و اگر پایین‌تنه‌تان تو‌پر است، سراغ شلوار جین زنانه تیره یا دامنی با همین مشخصات بروید.

این کارها را هرگز انجام ندهید

فرض کنیم خیلی دل‌تان می‌خواهد کت تک و شلوار جینی بپوشید که یک رنگ هستند و به قانون قبل هم توجهی ندارید. در این صورت پیشنهاد ما این است که خستگی یک‌رنگ‌بودن دو لباس جین را با به‌کار‌بردن سایر لباس‌ها یا اکسسوری‌ از بین ببرید. برای مثال کیف و کفشی انتخاب کنید که کاملا متضاد با لباس‌های جین شما هستند یا ویژگی برجسته‌ای دارند که حواس بیننده را به خودشان جلب می‌کنند.

 

به جین جدید نیاز ندارید

فکر کنید یک بلوز جین به‌همراه یک شلوار جین پوشیده‌اید. تا این‌جای کار و با توجه به نکاتی که تا الان گفتیم، مشکل خاصی وجود ندارد. فاجعه وقتی اتفاق می‌افتد که یک دستبند جین دور مچ دست‌تان پیچیده و مانتوی جین تن کرده باشید. کیف‌تان جین باشد و حتی کفش‌تان هم همین‌طور! تمام یا حتی یکی از این کارها اشتباه هستند و تلاش‌های‌تان برای خوش‌پوشی را به باد می‌دهند.

سایزهای جین گیج‌تان کرده؟

در انتخاب شلوار جین از هر‌چه که بگذرید، از سایز مناسب نمی‌توانید بگذرید، اما انتخاب سایز شلوار جین به همین راحتی‌ها هم نیست. البته نگران نباشید، تنها شما نیستید که بعد از سال‌ها جین‌پوشیدن هنوز نمی‌دانید سایزتان ۳۴ است یا ۴٫ سایزبندی لباس در جهان به سه روش انجام می‌‌گیرد؛ روش آمریکایی، اروپایی و انگلیسی. البته این اواخر سایزبندی ایتالیایی، ژاپنی و آلمانی هم کم‌وبیش به این فهرست اضافه‌شده؛ بنابراین اگر به‌دنبال سایز دقیق‌تان هستید، قبل از هر چیز باید از فروشنده سؤال کنید سیستم سایزبندی شلوار انتخابی شما چیست، بعد به روشی که ما به شما می‌گوییم آن را به سایز همیشگی‌تان تبدیل کنید. یادتان باشد سایز لباس‌های ایرانی طبق سایز اروپایی است؛ بنابراین بهتر است همه‌چیز را با مقیاس‌های استاندارد سایزهای اروپایی بسنجید؛ مثلا اگر خیال دارید سایز آمریکایی را به سایز اروپایی تبدیل کنید، باید عدد ۳۰ را به‌خاطر بسپارید و آن را به سایز آمریکایی اضافه کنید؛ مثلا یک شلوار آمریکایی با سایز ۲، برابر است با شلوار اروپایی به سایز ۳۲، همان‌طور که سایز ۳۶ اروپایی برابر است با ۶ آمریکایی. در مورد تبدیل سایز آمریکایی به ایتالیایی هم فقط کافی است عدد ۳۴ را به سایز آمریکایی اضافه کنید؛ یعنی اگر سایزتان ۴ آمریکایی است، سایز ایتالیایی مناسب شما ۳۸ است!

 

 

 

قبل از خرید شلوار جین این نکات را به یاد داشته باشید

۴+۱ نکته مهم درباره شلوار جین

در خرید شلوار جین به خیلی از موارد باید توجه کرد. منظور ما پارگی یا خراش‌های روی آن نیست. منظور ما اصل‌بودن و مقاوم‌بودن آن و داشتن خریدی مناسب و ایده‌آل است.

  • جنس

بهترین جنس شلوارهای جین جنسی است که هیچ‌گونه خاصیت کششی ندارد و وزنش متوسط است و کاملا خوب و مناسب روی هیکل شما می‌ایستد. جنس‌های از نظر وزنی سنگین‌تر هم اگر چشم‌تان را گرفته، خوب هستند ولی حواس‌تان باشد از این مدل‌های تاریخ‌مصرف گذشته نباشند. کافی است پایین آن‌ها را برگردانید و به‌دنبال درز قرمزرنگ بگردید. اگر پیدا کردید، جین شما تاریخ‌مصرف گذشته نیست. جین‌های تنگ و کشی را کاملا با انتخاب خودتان انتخاب کنید. ما هیچ تضمینی بر خوب‌بودن جنس آن‌ها نمی‌دهیم.

  • فاق

امروزه مردان مدرن به‌دنبال فاق‌های بلند هستند؛ زیرا هم راحتی در قسمت کمر را می‌خواهند و از طرفی فضای کافی برای داخل‌زدن پیراهن‌شان دارند. البته می‌توانید به‌دنبال فاق‌های متوسط هم باشید.

  • طول

طول مناسب شلوار جین دقیقا تا بالای کفش شما یا همان قوزک پای شماست. در مورد شلوار جین تا‌زدن یا کوتاه‌کردن پاچه‌های بلند کمی قدیمی‌شده، ولی این کار هم کاملا سلیقه‌ای است.

  • قسمت دم‌پای شلوار

امروز دم‌پای کمی عریض و گشاد مطلوب همه است. باید به‌خوبی دوخته شود، ولی نباید به‌هیچ‌وجه تنگ باشد. شلوار جینی در قسمت پا اندازه شماست که حین ایستادن بتوانید به‌راحتی مقداری از پاچه شلوار را از پا جدا کنید. عرض پاچه شلوار هم باید به اندازه شلوارهای پارچه‌ای باشد.

  • سنگ‌شور

شلوارهای بدون سنگ‌شور و تیره بهترین مدل جین هستند که مطمئنا سال‌ها برای شما خواهند ماند. شلوارهای جین رنگ روشن هم به همین صورت هستند.

منبع: مجله زندگی ایده آل

myportal

۲۵ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی