ساری طولانی زوج هندی

ساری طولانی زوج هندی

زوج هندی که در این تصویر میبینید برای مراسم ازدواجشان از دویست و پنجاه کودک استفاده کرده بودند تا ساری لباسشان را در این مراسم حمل کنند. این ساری بسیار طولانی و دراز بود.

این زوج برای حمل لباس در ساعات درس دانش آموزان استفاده کرده اند و اداره ملی حفاظت از کودکان اعلام کرده که این کار خلاف قوانین بوده و خلافکاران به ۱۰ سال زندان محکوم خواهند شد.

«دنباله لباس «ساری » این عروس دو مایل -۳٫۲۱ کیلومتر – طول داشته و یکی از بلندترین دنباله های لباس عروس بوده است.

دانش آموزان از مدرسه ای به نام «سرات اکانایاکا» گرفته شده اند اما گویا آنها براینگه داشتن دنباله لباسمجبور شده اندتا در ساعت درسی شان حضور پیدا نکنند.

«دلیورا» از مقام های مسئول گفت: « در حال انجام تحقیقات در این ارتباط هستیم محرومیت دانش آموزان از درس جزو جرائم سنگین به شمار می آید.»

رایج‌ترین مدل لباس‌های سنتی هندی ساری همراه با یک چولی (نوعی لباس(Choli- پوشیده است.
قد ساری بین پنج تا نه متر است و عرض آن بین دو تا چهار فوت می‌باشد و با دقت به اطراف بدن زن پیچیده می‌شود. چولی (Choli)  نیز یک بلوز مخصوص است که بسیاری از کشورهای شبه قاره هند از آن استفاده می‌کنند، این لباس بخشی از قسمت گردن را می‌پوشاند و آستینش معمولاً کوتاه است. البته بخش‌هایی از بدن نیز در آن پوشانده نمی‌شوند و به ویژه زمانیکه هوا گرم و سوزان است از این مدل (نیمه لخت) استفاده می‌شود.
لباس‌های سنتی هندی برای مردان اغلب همان سارونگ است که به عنوان لنگی یا دهوتی (نوعی لباس هندی مردانهDhoti- ) شناخته می‌شود. سارونگ بیشتر شبیه به ساری است که البته پارچه کمتری در آن به کار رفته و قسمت‌های کمر و قفسه سینه را می‌پوشاند و به شیوه‌ای مشابه زنان به دور مردان پیچیده می‌شود.

myportal

۱ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی