سلطان پرسپولیسی ها در ایام محرم

سلطان پرسپولیسی ها در ایام محرم

همانگونه که در این تصویر میبینید علی پروین (اسطوره پرسپولیسی ها) این روزها در حال طبخ نذری هایش در دهه اول محرم است او در این ایام در هیاتی برای سوگواری ابا عبدالله الحسین فعالیت میکند.

علی پروین اسطوره پرسپولیسی ها هر سال در ماه محرم اهالی فوتبال را دور هم جمع می کند و مراسمی را در سوگ ابا عبدالله الحسین برگزار می کند.

این در حالی است که خیلی از چهره های ورزشی و هنری هم به هیات سلطان پرسپولیسی ها می روند و عزاداری می کنند.

علی پروین در روز بیست و نهم شهریور ۱۳۲۵ در تهران، محله بازار، کوچه غریبان به دنیا آمد. او پنجمین فرزند یک خانواده پرجمعیت ده نفره است. علاقه علی پروین به فوتبال از سال‌های کودکی شکل گرفت. در همان سالها خانواده‌اش به محله دولاب (خیابان عارف) نقل مکان کردند. این جابجایی در افزایش علاقه او به فوتبال تأثیر بسزایی داشت زیرا محله دولاب به خاطر داشتن زمین‌های خاکی فراوان مثل زمین نادر، زمین منبع، زمین عارف و … مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال بود.

وی در مهرماه ۱۳۳۲ وارد دبستان شد و از مدرسه توحید، تحصیل را آغاز کرد ولی علاقه شدید او به فوتبال مانع پیشرفت او در زمینه درسی شد. پروین فوتبال را به طور جدی از دوازده سالگی و از زمین عارف واقع در خیابان ۱۷ شهریور و محلات شیوا و غیاثی آغاز کرد. اولین تیمی که او به عضویت آن درآمد تیم عارف بود که با همت و تلاش جعفر بیگی تأسیس شده بود. او با این تیم قهرمان محلات جنوبی تهران شد.

آفتاب‌‌نیوز

myportal

۳ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی