خداحافظی فرزند شهید حججی با پدرش

در این بخش به مراسم وداع فرزند شهید حججی با پدرش پرداخته ایم در مراسم خاکسپاری این شهید والامقام وداع فرزند را با پدرش مشاهده میکنید.

, پیکر مطهر شهید مدافع حرم پاسدار محسن حججی که مردادامسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به شهادت رسیده بود، دوشنبهشب به تهران انتقال یافت.

در مراسم استقبال رسمی از پیکر مطهر شهید محسن حججی که در پایگاه هوایی قدر نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه درسپاه و نیز فرماندهان نیروهای هوافضا و زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پرسنل نیروی هوایی ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند. همچنین خانواده شهید محسن حججی و شماری از همرزمانش پیکر این شهید سرافراز را همراهی می کردند.

محسن حُججی (زادهٔ ۱۳۷۱ خورشیدی، نجف‌آباد – ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، التَنْف) از نیروهای ایرانی مدافع حرم بود که در مردادماه ۱۳۹۶ خورشیدی و در عملیاتی مُستشاری در منطقهٔ التَنْف –منطقهٔ مرزی بین سوریه و عراق– توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌دست داعش به‌قتل رسید. ابتدا خبرگزاری اسپوتنیک نیوز، به نقل از رسانه‌های وابسته به داعش، خبر اسارت وی را اعلام کرد.

داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادّعای به اسارت درآوردن محسن حُججی را داشت، اعلام کرد که وی را کشته‌اند. وی دهمین عضو از لشکر زرهی ۸ نجف اشرف است که طی جنگ در خاک سوریه کشته شد. وی پیش از اسارت از ناحیه پهلو زخمی شده بود و طی دو روز اسارت توسط نیروهای داعش در مناطق تحت کنترل آنها چرخانده شده بود. در جریان تحویل پیکر محسن حججی به نیروهای حزب‌الله لبنان، ۳۵۰ تن از نیروهای داعش به همراه خانواده‌هایشان به شرق سوریه منتقل شدند

myportal

۶ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی