نشست ویژه برای کودکان کار

نشست ویژه برای کودکان کار

چندی پیش نشستی ویژه برای بررسی مشکلات کودکان کار برگزار شد که در این نشست مهناز افشار نیز حضور داشت سالن کنفرانس تئاتر شهر پذیرای فعالان حقوق کودک و خیریه بود. گزارش تصویری از این نشست را در ادامه این بخش خواهید دید.

نشست بررسی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان با حضور مهناز افشار در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

نشست بررسی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد. در این نشست مهناز افشار (سخنگوی پویش بدسرپرست تنهاتر است)شهیندخت مولاوردی (دستیار رییس جمهور در امور شهروندی)زهرا نژاد بهرام (عضو شورای شهر) همراه با فعالان حقوق کودک و خیریه به ابعاد مختلف پویش بدسرپرست‌ تنها تراست پرداختند. گفتنی
است این پویش خرداد ۹۵ کار خود را آغاز کرده است.

گفتنی است این پویش ، خرداد ۹۵ کار خود را آغاز کرده است.

مهناز افشار در صفحه شخصی اش نوشت:
امروز نشست بررسی طرح سامان‌دهی کودکان کار و خیابان؛ دستگیری یا جذب؟

کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند که این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربهٔ دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می‌کند. کار کودک نزد بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی فعالیتی استثماری تلقی می‌شود.

کار کودکان بسیار معمول است و می‌تواند شامل کار در کارخانه، معدن، روسپی‌گری، کشاورزی، کمک در کسب و کار والدین، داشتن کسب و کار شخصی (مانند فروش غذا) یا کارهای نامتعارف باشد. ناپذیرفتنی‌ترین شکل‌های کار کودکان استفاده نظامی از کودکان و تن‌فروشی کودکان است. موارد کم‌تر جنجالی و معمولاً قانونی (با بعضی محدودیت‌ها) شامل کار کشاورزی در ایام تعطیلی مدرسه (کار فصلی)، کسب و کار خارج از ساعات مدرسه و همچنین بازیگری یا آوازخوانی کودکان می‌باشد.

myportal

۶ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی