جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه با حضور هنرمندان ایرانی

جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه با حضور هنرمندان ایرانی

 

در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه هنرمندان زن ایرانی همچون فاطمه معتمد آریا حضور داشتند. علاوه بر این هنرمند زن کامبوزیا پرتوی و شهریار اسدی نیز در این جشنواره جضور پیدا کردند.

فاطمه معتمدآریا ،کامبوزیا پرتوی و شهریار اسدی در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه. این جشنواره از ۱ تا ۷ اکتبر در شهر سليمانيه (اقليم كردستان) برگزار میشود.

فاطمه معتمدآریا (زادهٔ ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران)یکی از بازیگران سینمای ایران است. او در فیلم‌های کارگردانان بزرگسینمایایران چون بهرام بیضایی، محسن مخملباف، رخشان بنی‌اعتماد و بهمن فرمان‌آرا بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و تحسین قرار گرفته‌است.

فاطمه معتمد آریا در هفتم آبان ماه ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۵۳ وارد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شد.
در ۱۳۵۵ به عنوان هنرجوی هنر در دانشسرای هنر پذیرفته شد که در نهایت در سال ۱۳۵۸ فارغ‌التحصیل شد.
همزمان با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا نیز همکاری می‌کرد در سال ۱۳۶۰ با احمد حامد ازدواج کرد و یک پسر به اسم نریمان حاصل این ازدواج است.

شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک‌گردانی مجموعهٔ مدرسه موش‌ها در سال ۱۳۶۰ بود. متعاقب آن در سال ۱۳۶۲ به ضبط سریال «محله برو بیا» پرداخت و سرانجام با فیلم جدال در ۱۳۶۴ وارد سینمای حرفه‌ای شد. پس از آن و در سال ۱۳۶۵ به بازی در فیلمهای جهیزیه‌ای برای رباب،تحفه‌ها پرداخت.
در ۱۳۶۹ اولین مجموعه تلویزیونی خود تحت عنوان گل پامچال را بازی کرد. وی اولین زن عضو هیئت مدیره خانه سینما است.
از نقش آفرینی‌های محبوب معتمدآریا باید به بازی‌هایش در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی اشاره کرد. این سه نفر با همکاری در چندین فیلم از جمله کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، دختر شیرینی فروش و یکی بود و یکی نبود و زیر درخت هلو یکی از موفق‌ترین گروه‌های هنری در سینمای ایران هستند.

عصر ایران

myportal

۱۱ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی