درسا درخشانی از تیم ملی شطرنج اخراج شد

درسا درخشانی از تیم ملی شطرنج اخراج شد

درسا درخشانی از شطرنج بازهای به نام کشورمان است که به دلیل بی حجابی از تیم ملی کشورمان اخراج شد و به تیم ملی آمریکا پیوست. این اتفاق در مسابقات شطرنج جبل‌الطارق افتاد.

دختر شطرنج باز ایرانی که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، به تیم ملی آمریکا پیوست.

پیوستن درسا درخشانی به تیم ملی آمریکا , دختر شطرنج باز ایرانی که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، به تیم ملی آمریکا پیوست.

درسا درخشانی، شطرنج باز ایرانی الاصل و استاد بزرگ و استاد بین‌المللی شطرنج که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، از این پس در تیم ملی آمریکا در مسابقاتشرکت می‌کند.

درسا درخشانی به تیم ملی آمریکا پیوست

درخشانی در دو سال اخیر در چند رقابت بین‌المللی بدون حجاب شرکت کرده بود که در نهایت حضوربدون حجاب او در اوایل سال ۲۰۱۷ و در مسابقات شطرنج جبل‌الطارق سبب اخراج او از تیم ملی ایران شد.

او پس از سارا خادم الشریعه، دومین شطرنج باز زن ایرانی بود که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان،در ۱۸سالگی و در هشتاد و هفتمین کنگرهٔ شطرنج جهان عنوان استاد بین‌المللی را به دست آورد.

وی سابقه قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ و کسب مقام ششمی شطرنج جوانان جهاندر سال ۲۰۱۵ را برای ایران در کارنامه خود دارد.

درسا درخشانی حدود سال ۹۴ با یک پیشنهاد از باشگاه بارسلونای اسپانیا برای ادامه تحصیلات دانشگاهی و شطرنج به آن کشور رفت و برای آن تیم بازی کرد.

دختر شطرنج باز ایرانی در تیم ملی آمریکا

myportal

۱۱ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی