کلیسایی که تبدیل به موزه شد

کلیسایی که تبدیل به موزه شد

دریاچه ای که در این تصویر میبینید یک کلیسا را در دل خود پنهان کرده است. این دریاچه ایزنیک نام دارد و قرار است کلیسای زیر آبی خود را تبدیل به یک موزه کند.

کلیسای کشف شده در دریاچه ایزنیک تبدیل به موزه ای در زیر آب های این دریاچه می‌شود. در ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی، دانشمندان موفق به کشف یک کلیسای تاریخی در دریاچه ایزنیک، واقع در داخل مرزهای بورسا، شدند.

این کلیسا اولین بار هنگام عکس برداری هوایی از شهر مشاهده شد. پس از آن باستان شناسان و مورخان هنر با مطالعه بر روی این بنای غرق شده، قدمت آن را هزار و ششصد سال تخمین زدند و این بنا را متعلق به دوران بیزانس و ساخته شده توسط معماران رومی دانستند.

 

از ابتدا شهردار بورسا معتقد بود این کشف اخیر باعث جذب گردشگران بسیاری به این منطقه خواهد شد،  و اکنون ترکیه اعلام کرده این کلیسا قرار است به یک موزه زیر آبی تبدیل شود و اسپانسر اصلی این پروژه هم شهردار بورسا می‌باشد.

در مورد جزییات این پروژه و چگونگی کارکرد این موزه هنوز چیزی گفته نشده است،  و قبل از شروع مرحله طراحی باستان شناسان به دنبال بقایای  این کلیسا در اطراف سایت و برداشت نمونه‌های دقیق از آن هستند.

پیش از این موسسه باستان شناسی آمریکا، کشف این کلیسا را جزو ده کشف برتر سال ۲۰۱۴ معرفی کرده بود.

زومیت

myportal

۱۷ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی