افشاگری های فردریکا ویلسون در مورد دونالد ترامپ

 افشاگری های فردریکا ویلسون در مورد دونالد ترامپفردریکا ویلسون عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت فلوریدا انتقادهای شدیدی درباره دونالد ترامپ بر زبان آورده است این عضو مجلس نمایندگان آمریکا وارد مشاجره و دعوای لفظی با دونالد ترامپ در فضای توئیتر شده است.

جنجال تازه رئیس‌جمهور آمریکا این بار بر سر تماس تلفنی او با بیوه سرباز کشته شده آمریکایی در نیجر صورت گرفته است؛ تماسی که طبق گزارش‌ها گریه همسر این نظامی را در پی داشت.
 رئیس‌جمهور آمریکا که به نظر می‌رسد از ایجاد جنجال بر سر اظهاراتش استقبال می‌کند، این بار با یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا وارد دعوای لفظی شده است.

ماجرا به کشته و زخمی شدن چند نظامی آمریکایی برمی‌گردد. طبق گزارش‌ها سه نیروی عملیات ویژه این کشور در یک حمله غافلگیرانه در کشور نیجر کشته و دو نفر زخمی شدند.

به دنبال انتقادها از عدم تماس دونالد ترامپ با خانواده‌های نظامیان کشته شده در این حمله، او ضمن رد این انتقادها مدعی شد که روسای جمهور قبلی با خانواده‌های قربانیان تماس نمی‌گرفتند.

اما جدای از این ادعا، صحبت‌های یک نماینده کنگره آمریکا درباره اظهارات ترامپ خطاب به همسر یک نظامی کشته شده در نیجر، جنجال‌های زیادی درست کرده است.

به گفته «فردریکا ویلسون» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت فلوریدا، ترامپ به همسر باردار «دیوید جانسون» گفته بود که شوهر تو «می‌دانست برای چه کاری ثبت نام کرده بود! البته خوب هر وقت چنین اتفاقی بیافتد(یک نظامی کشته شود) این موضوع دردناک است».

اظهارات فردریکا ویلسون واکنش ترامپ را به همراه داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «اظهارات این خانم عضو دموکرات کنگره درباره سخنان من به همسر سربازی که در عملیات کشته شد، کاملا ساختگی است و من(برای اثبات این موضوع) مدرک دارم».

اظهارنظر توئیتری ترامپ سبب واکنش این نماینده ۷۴ ساله کنگره آمریکا شد و وی رئیس‌جمهور کشورش را «فردی بیمار» خوانده است.

ویلسون به «سی‌ان‌ان» گفت: «این مرد(ترامپ) بیمار و سنگدل است و هیچ رحم و دلسوزی برای هیچ کسی ندارد. تو داشتی با یک بیوه سوگوار که شش ماه باردار بود، حرف می‌زدی».

عضو مجلس نمایندگان آمریکا همچنین تاکید کرد که او در زمان تماس تلفنی ترامپ با همسر این نظامی کشته شده، در کنار وی حضور داشت.

وی افزود: «وقتی او(بیوه سرباز کشته شده آمریکایی) گوشی تلفن را گذاشت، به من نگاه کرد و گفت که او(ترامپ) حتی نام شوهرم را هم نمی‌دانست».

فارس

myportal

۲۶ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی