چهره غمگین اسدالله یکتا

چهره غمگین اسدالله یکتا

متاسفانه در جشن تقدیر از پیشکسوتان نامی از اسدالله یکتا به میان نیامد به همین دلیل وی به حالت قهر این جمع را ترک کرد. حمید جبلی تصویر بالا را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده و چشمان اشک آلود این هنرمند پیشکسوت اشاره کرده است.

اسدالله یکتا با چشمانی اشک آلود، جشن تقدیر از پیشکسوتان سینما را در حالی ترک کرد که از وى هیچگونه تقدیرى به عمل نیامد

حمید جبلی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت: اسدالله یکتا با چشمانی اشک آلود، جشن تقدیر از پیشکسوتان سینما را در حالی ترک کرد که از وى هیچگونه تقدیرى به عمل نیامد او در بیش از هشتاد فیلم سینمایی از سال ۱۳۴۰ بازی کرده است.

اسدالله یکتا (زاده ۲۳ آذر ۱۳۲۶ – تهران) بازیگر ایرانی است. او که در سینمای ایران به عنوان بازیگر کوتاه قد مطرح است در بیش از ۶۳ فیلم ایرانی به ایفای نقش پرداخته است.

داراي مدرك تحصيلي سيكل است، فعالیت هنری را از تئاتر شروع کرد و زمانی که برای تماشای برنامه به تئاتر رفته بود به درخواست مدیر برنامه به فعالیت در تئاتر پرداخت او کوتاه قد ترین بازیگر ایرانی است

يكتا بازيگري را با بازي در فيلم مراد و لاله به كارگرداني «صابر رهبر» در سال ١٣٤٤ و در سن ١٤ سالگي آغاز كرد، می گوید: اولين كارم را با تئاتر با نام «آش كاسه يه ملاقه» با آقاي «صبري» – خدابيامرز- كار كردم. من به ديدن تئاتر آقاي عبدي – خدابيامرز- كه بزرگ ترين كمدين آن زمان بود رفتم كه در آن جا براي بازي تئاتر در ٤٨ سال پيش انتخاب شدم. كه به طور مستمر تئاتر كار كردم

myportal

۲۶ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی