دومین بازیکن برتر اروپا در کنار قطری ها

دومین بازیکن برتر اروپا در کنار قطری ها

ژاوی هرناندز از برترین فوتبالیست های اروپایی است که در این تصویر در کنار قطری ها دیده می شود. وی با چهره ای حیرت انگیز از غذاخوردن قطری ها شگفت زده شده است. او برای باشگاه السد قطر توپ میزند.

در این عکس ژاوی با چشم های حیرت زده و قاشق در دستش با قطری ها حرف می زند!

ژاویر هرناندز کروز (به اسپانیایی: Xavier Hernández Creus) (زادهٔ ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰ در تراسا)، معروف به ژاوی بازیکن باشگاه السد قطر و تیم ملی فوتبال اسپانیا است.

او در تیم ملی اسپانیا نقش هافبک مرکزی را دارد.

ژاوی از سن ۱۱ سالگی در بارسلونابوده است. او اولین بازی خود برای تیم بارسلونا را در ۱۸ اوت ۱۹۹۸ و مقابل مایورکا انجام داده است. او از آن زمان در ۸۲۵ مسابقه شرکت کرده و ۸۷ گل زده است. ژاوی اولین بازیکن بارسلونا است که بیش از ۱۵۰ بازی بین‌المللی را در کارنامه دارد.

از سال ۲۰۰۰ تاکنون ژاوی ۱۳۳ بازی ملی داشته و به همراه تیم یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ را از آن خود کرده است. در یورو ۲۰۰۸ او بهترین بازیکن جام خوانده شد. ژاوی ۵ بار نامزد بهترین فوتبالیست جهان شده و ۳ بار در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ عنوان سومی بهترین بازیکن جهان را دریافت کرده است. او ۴ بار توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ فوتبال (IFFHS)به عنوان بهترین بازی ساز فوتبال شناخته شده است. ژاوی ۵ بار در تیم سال اروپا حضور داشته ۲۰۰۸٬۲۰۰۹٬۲۰۱۰٬۲۰۱۱٬۲۰۱۲. در ۲۰۱۱ او دومین بازیکن برتر اروپا شد.

myportal

۲۸ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی