دیدار مربی استقلال و پرسپولیس قبل از شهراورد

دیدار مربی استقلال و پرسپولیس قبل از شهراورد

بعد از ظهر چهارشنبه مربیان دو تیم پرسپولیس و استقلال در نشست خبری با یکدیگر دیدار کردند و قبل از شهر آورد با همدیگر ملاقات کردند. تصاویری از این دیدار را در این بخش خواهید دید.

نشست خبری مربیان استقلال و پرسپولیس پیش از دربی بعد از ظهر امروز چهارشنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
برانکو و شفر در حاشیه این نشست با هم دیدار و خوش و بش کردند.

برانکو ایوانکوویچ (زاده ۲۸ فوریه ۱۹۵۴، کرواسی)بازیکن سابق و مربی فوتبال کروات است.
برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ بود.
او همچنین تیم فوتبال امید ایران را در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ قهرمان کرد.
او هم اکنون هدایت تیم پرسپولیس تهران را به عنوان سرمربی برعهده گرفته‌است .
همچنین او در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵ به عنوان سرمربی با باشگاه پرسپولیس تهران به قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

شهرآورد تهران یا شهرآورد سرخابی نامِ داده شده به شهرآورد فوتبال بین دو باشگاه تهرانی پرسپولیس و استقلال (تاج سابق) است. این بازی در تیر ۱۳۸۷ توسط مجله وردساکر به عنوان مهمترین شهرآورد در آسیا و بیست و دومین شهرآورد بزرگ در جهان اعلام شد.

نشریه ورلد ساکر در گزارشی در شماره دسامبر ۲۰۱۵ خود، این شهرآورد را در میان ۵۰ رقابت برتر فوتبال دنیا شناسانده و آن را با هماوردی‌های شناخته‌شده ملی و باشگاهی فوتبال دنیا در یک گروه جای داده‌است

پیشینه رقابت دربی سرخابی به رقابت دو باشگاه شاهین تهران و تاج بازمی‌گردد. هسته اول هواداران با باشگاه شاهین شکل گرفت و سپس باشگاه تاج هم هواداران خود را یافت. در آن شهرآورد شاهین سفیدپوش و تاج آبی پوش بود. بعدها با انحلال باشگاه شاهین و جابجایی دسته جمعی بازیکنان آن به پرسپولیس، بازی‌های تاج و شاهین حساسیت خود را از دست داد و شهرآورد تاج – پرسپولیس و پس از انقلاب استقلال – پرسپولیس جایگزین آن شد.

دو تیم استقلال و پرسپولیس تاکنون ۸۴ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که حاصل آن: ۲۵ برد برای استقلال، ۲۰ برد برای پرسپولیس و ۳۹ تساوی بوده‌است. اولین بازی دو تیم در ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷ بوده‌است که با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت. پر گل‌ترین بازی‌ها شهرآوردهای دوازدهم و هشتاد و دوم بوده‌است که پرسپولیس به ترتیب با نتایج (۰–۶) و (۲–۴) موفق به شکست استقلال شد. همچنین ۱۸ شهرآورد با تساوی بدون گل همراه بوده‌است.

فرارو

myportal

۴ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی