نلسون ماندلا در مراسم ویژه

نلسون ماندلا در مراسم ویژه

مستند مراسم ویژه با هنرنمایی مهتاب کرامتی مراحل تولید خود را سپری میکند این مستند در مورد مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا می باشد در ادامه صحبت های میثم شاه بابایی کارگردان این فیلم مستند را بخوانید.

میثم شاه بابایی کارگردان «مراسم ویژه» با بیان اینکه این اثر از مستند به مستند داستانی تبدیل شده است، عنوان کرد که در حال حاضر مراحل فنی «مراسم ویژه» سپری می شود.

میثم شاه بابایی کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت فیلم «نلسون ماندلا برای همیشه» گفت:این مستند به مستند داستانی تبدیل و نام آن «مراسم ویژه» شد که در حال حاضر فیلمبرداری آن به پایان رسیده است و مراحل فنی آن سپری می شود.

وی افزود: در حال حاضر تدوین آن توسط خودم و سیاوش پورخلیلی انجام می شودو در نظر داریم «مراسم ویژه» را به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برسانیم.

شاه بابایی بیان کرد:

دلیل اینکه «مراسم ویژه» از مستند به مستند داستانی تبدیل شده و حالا شکل داستانی به خود گرفته،این است که ما دیدیم آثار مستندگونه زیادی درباره نسلون ماندلا ساخته و به آن پرداخته شده است یعنی عملا نکته ناگفته ای باقی نمانده بود. به همین دلیل در روز خاکسپاری نلسون ماندلا که من نیز در آن مراسم شرکت کرده بودم،اتفاقی برای من رخ داد که آن اتفاق بار دراماتیک داشت. بنابراین فکر کردیم آن اتفاق را بازسازی کنیم و در قالب یک داستان در کنار مستند روز خاکسپاری نلسون ماندلا به تصویر بکشیم. از همین رو این فیلمنامه را به همراه یکی از دوستانم به نام فاضل سایه که سال ها با هم همکاری داشته ایم، نوشتیم و بازنویسی کردیم و سپس راهی آفریقای جنوبی شدیم و فیلمبرداری کردیم.

چالش مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا فیلم شد

این کارگردان بیان کرد: فضای این فیلم اصلا گفتگو محور نیست در واقع این فیلم سه بخش شامل یک بخش مستندگونه، یک بخش بازسازی و یک بخش روایی است که در بخش روایی مهتاب کرامتی نامه هایی را در قالب تصاویر مستقلی که از او گرفته ایم و به نلسون ماندلا مربوط می شود، مطرح می کند. به همین ترتیب بخشی از فضای این اثر به روزهای خاکسپاری نلسون ماندلا تعلق دارد البته ما یک سری تصاویر هم در آمریکا ضبط کرده بودیم که با همین تصاویر بخش داستانی آن به هم پیوسته می شود و فیلم ما را تکمیل می کند.

وی با اشاره به عنوان کرد: من، مهتاب کرامتی و بهزاد دورانی با نام اصلی خودمان در این اثر به ایفای نقش پرداخته ایم درواقع مهتاب کرامتی در قالب مهتاب کرامتی سینماگر و نماینده سازمان ملل در فیلم حضور دارد من هم به عنوان فیلمسازی که در روزهای خاکسپاری در آفریقای جنوبی به سر می برم و بهزاد دورانی در نقش فیلمبردار در این اثر هستیم و به طور کلی قصه فیلم ما در یک روز اتفاق میفتد.

شاه بابایی بیان کرد: در حال حاضر کار اصلاح رنگ و نور «مراسم ویژه» توسط مسعود مردان انجام می شود و پیش از این هم مدیر فیلمبرداری مرتضی پور صمدی، صدابردار حسن شبانکاره، موسیقی و صداگذاری کیوان جهان شاهی، طراح گریم سودابه خسروی بود. البته میکس فیلم توسط یک کمپانی معروف ایرانی در آمریکا انجام می شود.

وی در پایان گفت: «مراسم ویژه» به تهیه کنندگی مهدی کریمی تفرشی ساخته شده و سرمایه گذاری یکی بخشی از آن بر عهده مهدی کریمی تفرش، بخشی من و بخشی هم بر عهده پیام پدارم بوده است. این نکته را هم باید بگویم که این پروژه با دستور علی جنتی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و در پی ملاقات های بین سازمان سینمایی ایران و آفریقای جنوبی به عنوان پروژه مشترک ایران و آمریکا ساخته شده و قرار است به نمایش دربیاید. البته ۵ دسامبر یک مراسمی در آفریقای جنوبی برای نلسون ماندلا برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم این فیلم را به آن مراسم برسانیم تا به نمایش دربیاید.

مهر

myportal

۴ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی