جنجال علی کریمی و کوروش کبیر

جنجال علی کریمی و کوروش کبیر

علی کریمی اسطوره فوتبال کشورمان چند وقتی است در صفحه اجتماعی اش جملاتی از کوروش کبیر را قرار داده است که این حرکت وی با اعتراض فالوورهایش مواجه شده است. او سخنان حضرت علی علیه السلام را به اشتباه به جای  سخنان کوروش کبیر نوشته است.

علی کریمی فوتبالیست سرشناس کشورمان که به خاطر حواشی اخیرش سوژه شده است، باز ماجرایی تازه آفرید.

این بازیکن در پست اخیرش در اینستاگرام تصویر مقبره کوروش را به همراه جمله‌ای قصار به اشتراک گذاشت. اما چند ساعت پس از انتشار این پست، کاربران شبکه‌های اجتماعی، کریمی را متوجه اشتباهش کردند چرا که از قرار معلوم جمله مذکور، منتسب به حضرت امیر مؤمنان علی (ع) بود. او پس از آنکه متوجه اشتباهش شد در حرکتی ناشیانه در توضیح این اشتباه جملاتی نوشت که به مراتب کار را بدتر کرد و باز هم برای این بازیکن حاشیه ایجاد کرد.

تصاویر زیر مربوط به این پست کریمی و تصحیح نه چندان حرفه‌ای اش است.

محمدعلی کریمی پاشاکی (متولد ۱۷ آبان ۱۳۵۷) مشهور به علی کریمی، بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال ایرانی است.

او در دوران بازیگری ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ ۴ کشور ایران، امارات، آلمان و قطر و باشگاه‌های فتح، پرسپولیس، الاهلی امارات، بایرن مونیخ، القطر، استیل‌آذین، شالکه ۰۴ و تراکتورسازی را دارد.

از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۱، کریمی بیش از یک دهه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران بود و با ۱۲۷ بازی و ۳۸ گل ملی، سومین بازیکن تاریخ ایران از نظر تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر این تیم مشترکاً با جواد نکونام به‌شمار می‌رود.

علی کریمی که به‌عنوان یک بازی‌ساز دریبل‌زن شناخته می‌شد، به «جادوگر» و «مارادونای آسیا» ملقب شده‌است. او همچنین در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه شرکت داشته‌است.

myportal

۸ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی