خاطرات جنیفر لارنس از آزار جنسی

خاطرات جنیفر لارنس از آزار جنسی

به تازگی جنیفر لارنس از خاطراتش در مورد آزار جنسی خود سخن به میان آورده است. این هنرپیشه هالیوودی از آزار جنسی تهیه کنندگان فیلم های سینمایی که در آن ها ایفای نقش کرده است انتقادهای شدیدی کرده است.

«جنیفر لارنس» بازیگر مشهور آمریکایی در مراسمی هنری در لس آنجلس به بیان خاطرات تلخ و ناخوشایند خود بعنوان یک زن در هالیوود پرداخت،

جنیفر لارنس بازیگر مشهور آمریکایی در مراسمی هنری در لس آنجلس به بیان خاطرات تلخ و ناخوشایند خود بعنوان یک زن در هالیوود پرداخت، تجربیاتی که به گفته او نمونه های متداولی از رفتارهای ناشایست تهیه کنندگان سینما است.

به گزارش صدای آمریکا، مراسم اهدای جوایز سالانه مجله «ال» هر سال در شهر هالیوود و برای قدردانی از فعالیتهای هنری زنان و تجلیل
از دستاوردهای حرفه ای آنها در شاخه های گوناگون برگزار می شود.

لارنس همراه با هشت زن موفق دیگر از دریافت کنندگان جوایز امسال این مجله بودند، این برنامه با حمایت شرکتهای «کلوین کلاین» و «لورال» ترتیب یافت.

لارنس هنگام دریافت جایزه، بازیگری را حرفه ای سخت و دشوار برای زنان توصیف کرد که با چالش های شخصی و اخلاقی بسیاری همراه است.

او گفت، در ابتدای فعالیتهای حرفه ای خود و هنگامی که بازیگری گمنام بود، با درخواست های عجیب و غیرمعمولی از سوی دست اندرکاران مواجه شده که مجبور به پذیرش آنها بوده است.

جنیفر لارنس در مرحله گزینش یک فیلم سینمایی، همراه با پنج بازیگر زن دیگر برهنه شده تا تهیه کننده با مشاهده فراز و فرودهای بدنش،
تناسب اندام او برای نقش مورد نظر را تأیید کند.

جنیفر لارنس این گزینش را یکی از روزهای تلخ دوران بازیگری خود توصیف کرد چرا که این تهیه کننده با الفاظ زشت و نامناسبی درباره اعضای جنسی آنها اظهار نظر می کرد.

جنیفر لارنس در بخش دیگری از این سخنرانی به درگیری با یکی از تهیه کنندگانی اشاره کرد که باور داشت او چاق است و اضافه وزن دارد، جنیفر لارنس برای گرفتن این نقش باید در زمانی کوتاه وزن زیادی کم میکرد که بسیار غیر انسانی بود.

این بازیگر جوان که از درخواست غیر معمول تهیه کننده عصبانی بود این مطالب را با یکی از عوامل تولید درمیان گذاشت ولی او با لحن زشت و زننده ای گفت اندام متناسبی دارد که برای رابطه جنسی ایده آل است.

جنیفر لارنس با انتقاد از عملکرد غیر حرفه ای برخی از تهیه کنندگان هالیوود گفت، بسیاری از بازیگران زن کم و بیش تجربیات مشابه ای دارند و مورد اذیت و آزار جسمی و روحی قرار گرفته اند.

او خواستار برخورد جدی با افرادی شد که با سواستفاده از قدرت و شهرت خود در هالیوود زنان را استشمار می کنند،به گفته او چنین فرهنگی باید ریشه کن شود.

سخنان جنیفر لارنس در حالی بیان می شود که این روزها رسوایی اخلافی «هاروی واینستین» تهیه کننده مشهور آمریکایی مهمترین خبر هالیوود است.

در هفته های گذشته تعدادی از بازیگران زن او را به اذیت و آزار جنسی و تجاوز متهم کرده اند و این تهیه کننده بزرگ به نماد سوءاستفاده از زنان در هالیوود تبدیل شده است.

هاروی واینستین که از موفق ترین تهیه کنندگان سینمایی دهه های اخیر است، از شرکت فیلمسازی واینستین و اکادمی اسکار اخراج شده و احتمال محاکمه او نیز وجود دارد.

کافه سینما

myportal

۸ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی