گجت اولتراسوند برای نصب روی وسایل هوشمند

گجت اولتراسوند برای نصب روی وسایل هوشمند

به تازگی نوعی گجت اولتراسوند تولید شده است که قابلیت اتصال به ابزار هوشمندی از جمله تلفن همراه دارد. در این بخش به ویژگی های این گجت اشاره خواهیم کرد.

گجت سونوگرافی جدید با قیمت ارزان و دقت بالا بهترین ابزار کاربردی برای تصویربرداری از بدن بدون نیاز به تجهیزات سنگین رایج در بیمارستان است.
این گجت نوین پزشکی با نام تجاری Butterfly iQ در اداره ثبت اختراع و مالیکت معنوی ایالات متحده ثبت شده و به گفته وی هدف از ساخت آن هرچه ساده‌تر کردن تجهیزات بیمارستانی و دسترسی آسان برای مردم است.
جاناتان راتبرگ موفق به دریافت ۱۳ مجوز برای کاربردهای متنوع این دستگاه از سازمان غذا و داروی آمریکا شده است. این مجوزها ضمانت لازم برای بی‌خطر بودن دستگاه برای اسکن مستقیم قلب، جنین و بررسی فرایند زایمان را تایید می‌کنند.
مهمترین تمایز گجت اولتراسوند با نمونه‌های گرانقیمت بیمارستانی در فناوری لازم برای تبدیل جریان الکتریکی به امواج اولتراسوند است.
قیمت گجت اولتراسوند با کیت اتصال به تلفن‌ همراه هوشمند ۲۰۰۰ دلار اعلام شده اما مخترع آن اعلام کرد که قیمت این دستگاه پس از فروش اولیه پایین خواهد آمد و صرفا جنبه پزشکی پیدا خواهد کرد.
به گفته مخترع این دستگاه، فناوری تصویرسازی اولتراسوند این دستگاه بر خلاف نمونه‌های گرانقیمت بیمارستانی با قیمت چند ۱۰ هزار دلاری به کارگیری از فناوری اولتراسوند بر روی تراشه است.
فناوری اولتراسوند بر روی تراشه به بیان ساده یعنی جای‌ دادن تمام عناصر لازم برای تصویرسازی بر روی تراشه‌ای نیمه‌رسانا است.

منبع: راسخون

 

myportal

۸ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی