گرانترین زهر در دنیا

گرانترین زهر در دنیا

زهر عقرب بسیار گرانبهاست این مایع جزو گرانقیمت ترین مایعات دنیا به شمار می رود. از زهر عقرب برای درمان بیماری های صعب العلاج استفاده می شود. زهر عقرب می تواند پادزهر بسیاری از عارضه ها باشد.

مایعاتی در جهان وجود دارند که روی برخی از آن‌ها قیمت گذاری می‌شود و به انواع مردم فروخته می‌شوند. یکی از این مایعات که به عنوان گرانترین مایع جهان هم شناخته می‌شود، زهر عقرب است. زهـــر عقرب با ارزش بیش از ۱۰میلیون دلار برای هر لیتر گرانترین مایع جهان است. پروتئینی که در سم عقرب است، برای افرادی مبتلا به ورم مفاصل و عارضه های روده‌ای، استفاده می‌شود.دباغ منش کارشناس آزمایشگاه حشره شناسایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دوره آموزشی شناسایی و صید عقرب در شیراز گفت: زهر عقرب برای ساخت پادزهر و درمان بیماریهایی مانند دیابت، سرطان و رماتیسم کاربرد دارد. وی افزود: در ایران ۶۰ گونه عقرب وجود دارد که زهر ۴ نوع آن بسیار ارزشمند است و ما در این دوره به ۵۰ کارآموز از سراسر کشور چگونگی شناسایی، صید، پرورش و زهر گیری از عقرب را به صورت عملی یاد میدهیم. دباغ منش با بیان این که زهر عقرب گران ترین مایع دنیاست افزود: هر گرم زهر عقرب بین چهار تا هشت میلیارد تومان به تناسب غلظت آن خریده میشود.
وی بیان کرد: زهر عقرب برای ساخت پادزهر و دارویی برای درمان دیابت، سرطان و رماتیسم استفاده میشود. کارشناس آزمایشگاه حشره شناسایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: به افرادی که در این دوره نمره لازم را کسب کنند مجوز پرورش عقرب اعطا می شود.

کژدم یا عقرب یا دراز دم نام یکی از گونه‌های بندپایان رده عنکبوتیان است که دارای ۸ پا و نیشی با زهر کشنده می‌باشد. نیش عقرب در نوک دم آن قرار دارد. عقرب‌ها شب‌ها به آرامی به فعالیت‌های زیستی خود می‌پردازند و بیشتر در آب و هوایی گرم فعال هستند.

این جانوران چنگال‌های خارداری دارند که در واقع قسمتی از دهان آن‌ها محسوب می‌شوند. آنها قادرند که مادهٔ سمی خطرناکی از قسمت عقب بدنشان به طرف مهاجمین بپاشند. این جانور بیشتر در شب شکار می‌کند و پاهای بلند جلویی خود را برای پیدا کردن غذا به‌کار برده و پس از یافتن غذا آن را با چنگال‌هایش می‌گیرد. کژدم‌ها اغلب در طول روز در زیر سنگ‌ها یا در حفره‌های به نسبت خنک زیر زمین پنهان می‌گردند.

 

 

myportal

۱۱ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی