رستورانی تاریک و ترسناک

رستورانی تاریک و ترسناک

اگر می خواهید با دنیای نابینایان آشنا شوید بد نیست به رستوران رافا بروید. در این رستوران تاریک و ترسناک غذایی که می خورید را نمیبینید و گارسن های نابینا از شما پذیرایی خواهند کرد.

آیا حاضرید وارد رستورانی شوید که سراسر تاریک است ؟ در این رستوران شاید حتی نتوانید غذایتان را به درستی ببینید. اما گارسن های نابینا به خوبی از شما پذیرایی می کنند.

به نقل از لست سکند، در نزدیکی پایتخت اکوادور ، یک زوج جوان تصمیم گرفتند تا چنین رستورانی راه اندازی کنند ، جایی که تجربه غذا خوردن در آن متفاوت تر از سایر رستوران ها باشد : غذاخوردن در تاریکی ! هرچند این تجربه برای همه خوشایند نخواهد بود بخصوص افرادی که ترس از تاریکی یا فضای بسته دارند.La Cueva de Rafa, یا غار رافا ، ایده فردی به نام رافائل است که پیش از آن یک رستوران ایتالیایی در سوییس داشت. او پس از بازگشت به شهر کیتو تصمیم می گیرد یک غار بسازد و پس از ساخت آن این ایده به ذهنش می رسد که درون این غار یک رستوران راه اندازی کند. افرادی که در این رستوران تاریک کار می کنند نابینا هستند و غذاهایی که سرو می کنند نیز در تاریکی مطلق سرو می گردد.

رستوران غار رافا در حال حاضر تنها رستوران تاریک در آمریکای لاتین است ، رافائل در این باره می گوید برای ساخت چنین جایی از کودکیش الهام گرفته است ، در گذشته او مدت زمات زیادی را در غارهای مختلف سپری می کرد و بودن در تاریکی و کشف آن را بسیار دوست داشته است. این رستوران نیز با هدف ایجاد شغل برای نابینایان راه اندازی شده است که علاوه بر آن تجربه ای جدید و متفاوت برای رستوران گردها به شمار می رود.

مشتریان این رستوران ابتدا وارد یک تونل باریک و با نور بسیار کم می شوند ، سپس یکی از پیشخدمت ها که نابینا هستند از آنها می خواهد تا با قرار دادن دست روی شانه شان به دنبالشان بروند و سپس آنها را تا میز هدایت می کند. حرکت کردن در تاریکی برای بسیاری از افراد دشوار خواهد بود به همین دلیل نابیناها خیلی راحت تر می توانند آنها را در این تاریکی هدایت کنند.

غذاخوردن در تاریکی شاید تجربه خیلی عجیبی به نظر نرسد چرا که چشم به مرور زمان به این تاریکی عادت می کند ولی حتی برای برخی پیدا پیدا کردن غذا در ظرف کار دشواری خواهد بود ! حتی برخی از افراد این تاریکی را نمی توانند تحمل کنند و خیلی سریع رستوران را ترک می کنند.

شریان نیوز

myportal

۲۰ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی