غول پیکر ترین انار دنیا

غول پیکر ترین انار دنیا

یک کشاورز ایرانی موفق به پرورش اناری به اندازه یک کیلوگرم شد. این انار در باغ های یک کشاورز کردستانی رشد کرده است. وی تصویری جالب از این انار منتشر کرد که توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که کشاورزان محصولاتی را درو می‌کنند و باغداران میوه‌هایی را از درختان می‌چینند که رکورد می‌شکنند و این دفعه قرعه به یک کشاورز کردستانی افتاده است. این کشاورز کردستانی یک انار یک کیلوگرمی را از روی درخت انار باغ خود چیده است.

اَنار (نام علمی: Punica granatum) یکی از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی اغلب قرمز، و گاهی سفید، یا رنگ‌هایی بین آن دو دارد. رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه یا تقریباً زرد است.

انار بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و یکی از اولین گیاهان اهلی شده‌است. ایران با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن انار، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ انار در دنیا بوده و هندوستان دومین کشور تولیدکننده‌است.

در ایران شهرستان‌های راور نی ریز، ساوه و فردوس به‌ترتیب بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انار هستند

بیش از ۷۰۰ رقم انار در کلکسیون مرکز تحقیقات کشاورزی یزد نگه داری می‌شود انار در رنگ‌های مختلف از سفید تا سیاه وجود دارد. انار تقریباً در هر آب و هوایی و هرگونه خاکی می‌تواند رشد کند و میوه دهد، ولی آب زیاد در زمان رسیدن میوه باعث ترک خوردن آن میوه می‌شود. انار، گرمای زیاد با باد خشک و سرمای تا ۱۰- درجه سانتی گراد را می‌تواند تحمل کند

 

myportal

۲۰ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی