صحبت های نیکی کریمی قبل از حادثه در کرمانشاه

صحبت های نیکی کریمی قبل از حادثه در کرمانشاه

در این بخش سری به صفحه اجتماعی نیکی کریمی زده ایم این هنرپیشه زن سینما و تلویزیون قبل از وقوع حادثه زلزله در کرمانشاه قطعه ای از اشعار محمد بهمنی را منتشر کرده است.

نیکی کریمی ساعاتی پیش از وقوع زلزله دیشب پستی جالب که شامل اشعاری از محمدعلی بهمنی بود را به اشتراک گذاشت.

نیکی کریمی ساعاتی پیش از وقوع زلزله پست زیر را منتشر نمود که ارتباط مفهومی این اشعار با حادثه تلخی که چند ساعت پس از آن رخ داد بسیار جالب است:

گفتم:بدوم تا تو همه فاصله ها را
تا زودتر از واقعه گویم گله ها را

چون آینه پیش تو نشستم که ببینی
در من اثر سخت ترین زلزله ها را

پر نقش تر از فرش دلم بافته ای نیست
از بس که گره زد به گره حوصله ها را

ما تلخی نه گفتنمان را که چشیدیم
وقت است بنوشیم از این پس بله ها را

شاعر: محمدعلی بهمنی

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر و کارگردان ایرانی است. کریمی با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده‌است. در سال ۱۳۷۲ نیکی کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا شد.او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۸۱) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم شد. نیکی کریمی تاکنون در جشنواره‌های متعدد داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است. او در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود. همچنین او در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته‌است

myportal

۲۳ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی