کمک های خیرخواهانه چهره های مطرح فوتبال دنیا

کمک های خیرخواهانه چهره های مطرح فوتبال دنیا

چهره های مطرح فوتبال دنیا در کمک به زلزله زدگان دریغ نمی کنند. ورزشکاران حرفه ای کمک های مالی خود را به افراد حادثه دیده در زلزله به سرعت می رسانند و از کارهای خیرخواهانه خود سخنی به میان نمی آورند.

یک ورزشکار زمانی که در جایگاه فردی مشهور قرار می گیرد مسئولیت سنگین تری در قبال جامعه پیدا می کند.
به گزارش خبرداغ،سال هاست ورزش حرفه ای در جهان با این شعار پیش می رود و بی دلیل نیست که در زمان رخ دادن اتفاق های تلخ در دنیا مانند زلزله ورزشکاران جهان کمک های ویژه ای را به آسیب دیدگان اختصاص می دهند و به حمایت از آنها می پردازند. 

همه چیز ابتدا از پیام های تسلیت آغاز می شود و پس از آن ورزشکاران به صورت عملی وارد ماجرا می شوند و کمک هایی را به آسیب دیدگان اختصاص می دهند. در همین زلزله چند سال پیش هائیتی بسیاری از ورزشکاران در این کشور حاضر شدند و از نزدیک با آسیب دیدگان دیدار کردند و آنهایی هم که به هر دلیلی موفق به سفر به هائیتی نشدند از طریق کمک های مالی به آسیب دیدگان کمک کردند.

 

در حقیقت اگر ورزشکاری حرفه ای در دنیا فرصت کمک به آسیب دیدگان را نداشته باشد پیامی هم صادر نمی کند و اگر واقعا بخواهد کمک کند در فضای مجازی تسلیت خود را اعلام  می کند مسئله ای که در کشور ما کاملا برعکس است. در چند روز اخیر و پس از زلزله تلخ غرب کشور موجی از پیام های تسلیت از سوی چهره های مطرح ورزش و فوتبال ایران صادر شد. در این میان تصاویر زیبایی با جملاتی پر بار از سوی ورزشکاران انتخاب شد و رقابتی ویژه برای صدور پیام های بهتر میان آنها شکل گرفت در حالی که آنهایی که درگیر این فاجعه در غرب کشور شدند با هیچ کدام از این پیام ها شرایط بهتری پیدا نمی کنند چرا که نیاز به امکانات مالی، آب و غذا دارند و هیچ کدام از پیام های تسلیت کمکی به برطرف شدن مشکلاتشان نمی کند. پیشنهاد می کنیم ورزشکاران ایرانی نیز مانند نمونه های خارجی اگر تصمیمی برای کمک ندارند پیامی هم صادر نکنند چرا که در اینصورت تنها انگار خواستند با جمله ای تاثیربرانگیز و یا عکسی از مصیبت دیدگان تعداد لایک های صفحه خود را افزایش دهند.

 

دیوید بکام ستاره سابق فوتبال انگلیس چند سال پیش با تیمی از سازمان ملل راهی مناطق آسیب دیده در آفریقا شد و چند روز در آفریقا در کنار کودکان حضور داشت و به آنها آموزش فوتبال داد و در کنار آنها مبلغ بالایی را برای کمک به آنها اختصاص داد. ورزشکاران حرفه ای بسکتبال آمریکا و فوتبال آمریکایی پس از زلزله هائیتی راهی این کشور شدند  و ضمن اختصاص دادن مبالغ هنگفت به آسیب دیدگان زلزله با آنها نیز دیدار کردند.

در زمان رخ دادن زلزله نپال در سال ۲۰۱۵ بازیکنانی حرفه ای لیگ های ژاپن و کره جنوبی در این کشور حاضر شدند و چند روزی را در کنار آسیب دیدگان حضور داشتند و همین چند وقت پیش بود که بازیکنان سالزبورگ نایب قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا در آفریقا حاضر شدند و با حضور در کنار کودکانی که مبتلا به بیماری ایدز بودند به آنها روحیه دادند و همچنین کمک های مالی را به آنها اختصاص دادند.

 

ستارگان فوتبال ما که با عشق و حمایت مردم به این جایگاه می رسند نباید در مواقع رخ دادن ماجراهایی نظیر زلزله غرب کشور تنها به صدور پیام بسنده کنند. هیچ مشکلی پیش نمی آید اگر یک ۲۴ ساعت از زمان زندگی خود را به حضور در این شهرها اختصاص دهند. خوشحال کردن کودکی که مادرش را در این حادثه از دست داده و یا روحیه دادن به پدری که دو فرزندش را در زلزله از دست داده حرکتی است که در تمام دنیا رخ می دهد و تصویر بهتری هم از آن ورزشکار می سازد. در چند روز گذشته افرادی مانند علی دایی به صورت رسمی کمک های خود به زلزله زدگان را آغاز کرده و اعضای تیم ملی کشتی ایران نیز در کرمانشاه حاضر شدند که این ها تا کنون بهترین کمک های چهره های سرشناس به زلزله زدگان بوده که البته اندک است و باید افزایش پیدا کند.

 

myportal

۲۴ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی