اخبار کذب در مورد جمشید مشایخی

اخبار کذب در مورد جمشید مشایخی

با توجه به انتشار خبر مرگ استاد پیشکسوت دنیای هنر جمشید مشایخی طی تماس تلفنی با خانواده و همسر ایشان مطلع شدیم حال ایشان مساعد است و این خبر توسط خانواده وی تکذیب شد.

بانهایت تاسف،درگذشت هنرمند محبوب،مردمی و پیشکسوت سینما،جمشید مشایخی را به عرض میرسانیم.

در شبکه های اجتماعی خبر درگذشت جمشید مشایخی دست به دست می چرخد. این در حالی ایست که شبکه خانه هنر نیز نوشته:

انالله و انا علیه راجعون

بانهایت تاسف،درگذشت هنرمند محبوب،مردمی و پیشکسوت سینما،جمشید مشایخی را به عرض میرسانیم.

جمشید مشایخی ساعت یازده صبح امروز براثر ایست قلبی توسط اورژانس به بیمارستان تهران پارس منتقل شد،لیکن دقایقی قبل در سن هشتادویک سالگی دار فانی را وداع گفت.

بنا به درخواست خانواده ی این هنرمند که حسب وصیت ایشان که خواسته بودند در زمان فوت یک روز جنازه ی ایشان در خانه ی پدری بماند از اعلام رسمی این خبر تا صبح فردا اجتناب نموده اند.

خانه ی هنرمندان،این ضایعه ی دردناک را به جامعه ی هنری کشور تسلیت عرض مینماید.

این در حالی است که خبرگزاری آنا خبر درگذشت استاد جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون را شایعه دانسته است.  چراکه با برقراری ارتباط با بیمارستان تهران پارس، این بیمارستان خبر بستری بودن جمشید مشایخی را تکذیب کرده است. همچنین بر اساس تماس تلفنی با منزل مشایخی، شایعه درگذشت وی رد شد.

جمشید مشایخی (زادهٔ ۵ آذر ۱۳۱۳، تهران) بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

اصالت جمشید مشایخی به تنکابن مازندران می رسد وی دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر است. وی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت. او حتی به خاطر بازی سینمایی اش برای مدتی از کار تئاتر اخراج شد. در واقع کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد. بازی جمشید مشایخی در نقش انسان‌های بی رحم و همچنین نقش‌های تاریخی همچون «شازده احتجاب»،[۴] «کمال الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس در سریال «هزار دستان» نشانگر از توانایی بازیگری اوست. با این حال، در کارنامه بازیگری او، نقش‌های کم ارزش و گاه بی‌ارزش نیز شاهد هستیم که به گفته خود، پذیرفتن آن نقش‌ها را برای کمک به کارگردان‌ها قبول می‌کند؛ هرچند که به کارنامه بازیگری اش لطمه وارد شود. او در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گل‌های داوودی و کمال‌الملک، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. از نمایش‌های مهم او بازی در نقش «بزرگ آقا» در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بود.

مشایخی در سال ۹۳ به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و در سال ۹۴ به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران معرفی و به وی تندیس سلامت اهدا شد

شبکه خانه هنر

myportal

۲۹ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی