دیدار رهبر انقلاب با مردم سرپل ذهاب

دیدار رهبر انقلاب با مردم سرپل ذهاب

امروز خبردارشدیم رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به دیدار با مردم کرمانشاه رفته است و از این مناطق و مردم زلزله زده دیدن کرده است.این زمین لرزه تلفات جانی و مالی زیادی در برداشته است.

, تصویری از حضور رهبر انقلاب در جمع مردم سرپل ذهاب را در ادامه مشاهده می کنید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور به کرمانشاه سفر کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعتی پیش برای دیدار با مردم داغدار و مصیبت زده‌ کرمانشاه، وارد مناطق زلزله‌زده‌ این استان شدند.

زمین لرزه شدیدی شامگاه ۲۱ آبان ۹۶ با قدرت ۷٫۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.

کانون این زلزله به علت نزدیکی به شهر سرپل ذهاب بیشترین خسارت را به این شهر وارد کرد.
در این زلزله شهر خسارت زیادی دید و بیش از ۵۳۸ کشته بر جای گذاشت. این زلزله به جز عراق در کویت، ترکیه و بحرین نیز حس شد.

کانون زمین‌لرزه ۵ کیلومتری شهر ازگله کرمانشاه بود و زلزله نگاری آمریکا کانون این زلزله را ۳۲ کیلومتری حومه شهر عراقی حلبچه اعلام کرد.

بر طبق گفته رئیس مرکز لرزه‌نگاری ایران چندین پیش لرزه قبل از زلزله ۷٫۳ ریشتری حوالی ساعت ۲۱ تا ۲۱:۴۸ اتفاق افتاده که موجب هشیاری مردم شد که بزرگترین این پیش لرزه‌ها به قدرت ۴/۵ ریشتر ثبت شد تعداد کشته‌ها در ایران به ۵۷۴ نفر رسیده و همچنین ۹٬۳۸۸ نفر نیز زخمی شده‌اند و حدود ۷۰٬۰۰۰ نفر بی‌خانمان شدند.

شهر ازگله نزدیک‌ترین شهر به کانون زلزله (۵ کیلومتر) بود. عمق زمین لرزه ۱۱ کیلومتر بوده که به علت عمق کم و مدت زیاد در کل منطقه شمال غرب کشور احساس شد.[۱۲] این زلزله در جنوب شرق ترکیه و حتی کویت و شمال عربستان سعودی هم احساس شده‌است. برخی رسانه‌های اسرائیلی خبر از حس شدن این زمین‌لرزه در بخش‌های وسیعی از اسرائیل دادند.[۱۴] تا ساعت ۸:۰۰ روز ۲۵ آبان سال ۱۳۹۶ حدود ۴۱۰ پس‌لرزه استان کرمانشاه را لرزانده‌است.

myportal

۲۹ آبان ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی